בני גנץ
בני גנץצילום: אלי דסה עבור ועידת המשפיעים של קשת ו-N12

יו"ר כחול לבן ושר הביטחון בני גנץ אמר בראיון לחדשות 12 כי ההסתה של ראש הממשלה בנימין נתניהו נגד מערכת המשפט מאיימת על חייו של היועמ"ש אביחי מנדלבליט.

גנץ טוען שנתניהו מתכוון לפטר את שרי כחול לבן לאחר הבחירות, וגם את היועץ המשפטי לממשלה. ''הוא לא אישר את מינויי כשר המשפטים, זה לא מריח כקדימון למה שיקרה בהמשך? העלנו את הצעת הממשלה שצריך למנות את כל השרים הלא קבועים כקבועים, כי זה מה שהיועמ"ש אמר, ועובדה שזה לא עבר, יישארו פה משרדים ללא שרים.

''הקריאה להסתה נגד מערכת המשפט. אני שמח שלמנדלבליט יש מאבטח אבל מוטרד שאין לו מספיק מאבטחים, אנחנו רואים איך זה נגמר בוושינגטון. אני חושב שיש סכנה לחייו של מנדלבליט כי אני חושב שההסתה הזו, שאף אחד לא רוצה שמישהו יפגע במנדלבליט לא יודע לשלוט לאן זה הולך. ראש הממשלה מתדלק נגד מערכת המשפט''.

''אני חושב שהיועמ"ש עלול להיפגע, גם אם רה"מ לא רוצה שזה יקרה, אין לו שום יכולת לשלוט על מה שיקרה, הסתה שמוציאים אותה לדרך אתה אף פעם לא יודע איך היא נגמרת ולכן אנשים בתפקידים ממלכתיים צריכים לנהוג בהתנהלות מאוד מאוד זהירה בכל הקשור לעניין הזה. אנחנו בבחול לבן נמצאים כדי לשמור על מערכת המשפט'', אמר גנץ.

האם כחול לבן תתמוך ביאיר לפיד לראשות הממשלה? גנץ משיב: ''אני רוצה לראות איך הבחירות מסתיימות, אני רואה שהוא לא יושב עם זה, זה לא יושב עם זה, בתוך המחנה עצמו יש כל מיני החרמות וכל מיני הסתייגויות. אני אומר דבר פשוט - מי שיראה לי שיש לו יכולת להקים ממשלה עם 61 מנדטים ואני יכול לחיות עם העקרונות שלו מבחינת הקווים המדיניים, הכלכליים והחברתיים אני לא פוסל אותו.

''זה לא עולה לי בבריאות להגיד שאני יושב עם לפיד, ישבתי איתו בעבר. התקיפות של לפיד כלפיי במשך חצי שנה היו הכל חוץ מדבר נחמד. כשאמרתי עליו "שונא אנשים", חזרתי מהדברים ואמרתי אותם אחרי שיש עתיד הלכה לי על הראש, 9 חודשים רצופים, אנשים שבמידה מסויימת חייבים לי את הקריירה שלהם, אני שם את זה בצד כי מדינת ישראל היא דבר חשוב יותר. ואם יאיר לפיד יהיה זה שיכול להרכיב ממשלה והעקרונות שלנו יהיו תואמים - אני אשמח מאוד שזה יתקדם''.