מסע של למעלה משבע שנים
מסע של למעלה משבע שניםצילום: iStock

לפני כשבע שנים גילה ת'ורביין פדרסן כי עד היום מעולם לא היה אדם שטייל בכל העולם במסע אחד בלי להשתמש במטוס. ת'ורביין, או כמו שהוא מכנה את עצמו ת'ור, נדהם מהעובדה הזאת והחליט לקחת את האתגר ולהיות האדם הראשון שיצליח לבקר בכל מדינות העולם בטיול אחד- בלי לטוס.

ת'ור התחיל את המסע שלו כשהוא כבר בן 36 ועזב את ביתו בדנמרק באוטובוסים כשהוא מצויד בתיק גב אחד בלבד. על מנת לעבור בין מדינות בלי לטוס, ת'ור נוסע במאות אוטובוסים ורכבות ולפעמים אפילו מתנייד בעזרת אוניות מסע למדינות מרוחקות.

ת'ור מספר שהוא משתדל לחסוך כמה שיותר כסף בדרכים, ולרוב הוא משתמש רק ב20 דולר ביום על אוכל, מגורים ונסיעות. את המסע המאתגר שלו, ת'ור מתעד בעזרת האתר שהקים ובאמצעות סרטונים שהוא מעלה לרשתות החברתיות. לדבריו, הוא רוצה להראות לעולם את הטוב שקיים במין האנושי ולהעביר את המסר שלו ש"כל אדם זר הוא חבר שאתה עדיין לא מכיר". ת'ור מספר שהוא מקבל כל הזמן סיוע מאנשים בדרך, בין אם זו משפחה שמסכימה לארח אותו או נהגי משאיות שמסיעים אותו בין מדינות.

חלק עיקרי מהקושי במסע הוא בהנפקת אישורי מעבר בין מדינות וכן ההגעה למדינות ולאיים מרוחקים ברחבי העולם. התכנון המקורי של ת'ור היה לסיים את המסע השנה, אך בעקבות הקורונה הוא תקוע בהונג קונג כבר כשנה וחצי. בינתיים, ת'ור ביקר ב194 מדינות ברחבי העולם וחסרות לו רק עוד תשע מדינות בשביל להשלים את המסע. רוב המדינות האלו הן איים קטנים באמצע האוקיינוס כמו האיים המלדיביים או סמואה שקשה מאוד להגיע אליהן בלי לטוס.

המסע השאפתני של ת'ור עדיין לא הסתיים אבל הסיפור שלו כבר התפרסם ברחבי העולם. ת'ור מקווה שלאחר הקורונה הוא יוכל לחזור לביתו בדנמרק ולהקים משפחה יחד עם ארוסתו לאחר שבמהלך המסע הוא הבין את החשיבות של משפחה וחברים. ומה עם עבודה לאחר המסע? ת'ור מתכנן להעביר הרצאות על מוטיבציה ועל החשיבות לא לוותר על המטרה אחרי שתרגל את המוטיבציה שלו בשבע השנים האחרונות.

רוצים עוד? כתבות חדשות כל יום בצעירים בערוץ 7- המקום בשבילכם!