הרב חיים ברוך
הרב חיים ברוךצילום: יוני קמפינסקי

מעל מאה בוגרים ובוגרות השתתפו הערב (שלישי) בכנס "מחוברים – תורה באקדמיה", ביוזמת "איגוד בתי המדרש התורניים באקדמיה".

במשדר זום מיוחד צפו המשתתפים בדילמות ואתגרים של סטודנט דתי וסטודנטית דתיה בעולם האקדמי. "הפלייבק של פרנס" בקטעי הצגה מרתקים חשף בפני הצופים את הלבטים הפנימיים של הסטודנט והסטודנטית.

הסוגיות שנידונו נגעו באתגר החברתי - שקיים במיוחד במוסדות החילוניים המעורבים, וכן בסוגיות הלכתיות וסתירות בין התפיסה האקדמית לעולמה של תורה.

בכנס המיוחד השתתפו הרבנים והרבניות: הרב חגי לונדין, הרב רונן טמיר, הרבנית דנה סליי, הרבנית ד"ר לאה ויזל, הרב יוסף צבי רימון, הרב ד"ר יוסי שטמלר, הרב חיים ברוך, הרב עמיחי גורדין, הרבנית גאולה ניסים, ד"ר יעל אראלי, הרב יובל מיטלמן והרבנית יפעת לובר.

המשתתפים קיבלו כלים להכנה נכונה לקראת הלימודים, והוצגו מגוון מלגות ומסלולי שילוב תורה באקדמיה. מגוון המסלולים שמציע האיגוד כולל מגוון רחב של תכניות ומלגות בכל רחבי הארץ שמציעות ליווי רוחני ע"י שילוב לימוד תורה במקביל לתואר.

בין המסלולים ישנן תוכניות הפתוחות לתלמידי כלל המוסדות האקדמיים והתארים השונים, תכניות הוראה וחינוך, של מדרשות תורניות שמציעות מערכת לימודית תורנית שלימה ובחלקן גם ניתן לקבל מלגה ומגורים.

"אנחנו באיגוד פועלים שכל אחד ואחת יוכלו למצוא את המסלול המתאים להם שיתן להם עוגן רוחני לאורך שנות הלימודים באקדמיה, בכל תואר ומסלול אקדמי שיבחרו", כך מסכם את הכנס שמוליק וינברגר, מנהל איגוד בתי המדרש באקדמיה. "הכנס הוא הזה רק תחילת הדרך, בע"ה עוד נמשיך לחזק את עולם התורה באקדמיה, ונפעל להרחיב את המענה לאתגר של הסטודנטים הדתיים"