שר החוץ של ברזיל עם השר אשכנזי
שר החוץ של ברזיל עם השר אשכנזיצילום: דוברות משרד החוץ

אדוארדו בולסונארו, חבר פרלמנט מטעם מחוז סן פאולו ובנו של הנשיא המכהן ז'איר בולסונארו, הצהיר כי יפעל להגדיר את חיזבאללה הלבנוני כארגון טרור, כך מפרסם העיתון 'ישראל היום'.

כמה שעות לפני שהמריא חזרה לארצו, הבן השלישי של נשיא ברזיל סיכם ביקור נוסף בארץ הקודש, יחד עם משלחת שבראשה עמד שר החוץ ארנסטו אראוחו.

הוא שיבח את הטכנולוגיה הישראלית והפגין אופטימיות זהירה על אודות המאבק בקורונה, שגבתה מעל רבע מיליון מתים במדינתו. "חתמנו על כמה חוזים עם מכון ויצמן, עם הדסה ועם איכילוב", סיפר בולסונארו (36) בשיחה שנערכה במלון המלך דוד בירושלים.

אחד הדברים שיותר סקרנו את המשלחת היה הפיתוח הישראלי בשם EXOCD-24, תרסיס לאף שהפגין תוצאות מרשימות נגד נגיף הקורונה בניסויים הראשונים שנערכו בסוף פברואר על ידי בית החולים איכילוב.

לאחר מכן הראיון הוקדש לנושא שקרוב לליבה של משפחת בולסונארו - הנושא הביטחוני, שהרי אביו, המנהיג של מדינת הענק הדרום־אמריקנית בהווה, סיים את שירותו הצבאי בתור קצין בדרגת סרן.

"אי אפשר להחשיב את חיזבאללה כגוף פוליטי שגרתי, ובדומה לגרילת ה־FARC (הכוחות המזוינים המהפכניים של קולומביה) לא מדובר בזרוע מדינית. "מדובר בפושעים, בטרוריסטים", הדגיש בולסונארו בזמן שהזכיר את הפיגועים שהארגון השיעי ביצע ביבשת בשנות ה־90, כאשר מכונית תופת התפוצצה בשגרירות הישראלית בבואנוס איירס ושנתיים אחר כך פיגוע נוסף, נגד בניין הקהילה היהודית "אמיה".

עוד אמר,"יש נוכחות חשובה של חיזבאללה באזור משולש הגבולות (ארגנטינה־פרגוואי־ברזיל). הם פועלים שם לא בפעילות חבלנית אלא יותר בהלבנות הון וסחר".

בולסונארו עוד הוסיף כי מקום ידוע נוסף שבו פועל הארגון הוא ונצואלה. "חיזבאללה חזק מאוד בוונצואלה. יש להם שם מקום מבטחים תחת הנשיא ניקולס מדורו. מספיק לזכור שסגנו היה טארק אל־אשמי, חבר חיזבאללה, ואת זה לא ניתן להכחיש".

בעקבות דברים אלה, בולסונארו אמר שיפעל להגדרת חיזבאללה כארגון טרור ואף הודה שדיבר על כך עם שר החוץ הישראלי גבי אשכנזי: "אני חושב שהיינו צריכים כבר לעשות את זה, אבל מיד כשאחזור אשים את הנושא חזרה על השולחן, מול שר ההגנה והנשיא".