טקס חנוכת מתחם טכנולוגיות הניווט
טקס חנוכת מתחם טכנולוגיות הניווטצילום: אלכס פולו/התעשייה האווירית

מתחם טכנולוגי חדש לפיתוח ולייצור מערכות ניווט מתקדמות שאינן תלויות ב- GPS נחנך בימים אלו על-ידי המינהל למחקר, פיתוח אמצעי לחימה ותשתית טכנולוגית (מפא"ת) שבמשרד הביטחון והתעשייה האווירית.

במסגרת המתחם הוקמה בתעשייה האווירית יכולת לפיתוח ולייצור מדידים אינרציאליים מדויקים ביותר שיאפשרו את אספקת הדור הבא של מערכות הניווט תוך ביצוע קפיצת מדרגה ביכולותיהן.

מדובר בטכנולוגית מדידי ניווט חדשנית, מבוססת פיתוח ישראלי ייחודי, שגובשה במהלך שנים של עבודה מחקרית ויישומית המשותפת למפא"ת ולתעשייה האווירית. מדידים אלה ישולבו במערכות המבצעיות השונות במערכת הביטחון הישראלית ובכך יאפשרו למדינת ישראל לשמר את יתרונה האיכותי גם בתחום טכנולוגי זה ולהוות מכפיל כוח בהתמודדות עם אתגרי שדה הקרב המודרני.

ראש מחקר ופיתוח במפא״ת, תת אלוף יניב רתם: ״כחלק מעצמאותה הטכנולוגית של מדינת ישראל, מפאת מוכיחה שוב עם חניכת המתחם כי אנו נמצאים בחזית הטכנולוגיה. הידע והניסיון רב השנים שהצטבר במפא"ת ובתממ, שותפינו לדרך, איפשר לנו לאתגר את עצמנו בביטחון מלא ולהגיע להישגים מרשימים. תוכנית ההמשך מאתגרת לא פחות ונצלח אותה עד להוכחת היכולת בשימושים השונים ובשותפות עם גופי צה״ל״.

מנהל מפעל תממ בתעשייה האווירית, אבי אלישע: "אנו פועלים בשותפות ארוכת טווח עם מפא"ת ומשרד הביטחון לשיפור מתמיד של יכולת מערכות הניווט המתקדמות עבור מדינת ישראל. המרכז שחנכנו יאפשר יכולת ניווט מדויקת ביותר המתבססת על הטכנולוגיות הייחודיות מבית התעשייה האווירית. זוהי טכנולוגיה שקיימת במקומות ספורים בלבד בעולם אשר לצד הפיתוחים הנוספים בתחום, מהווה קפיצת מדרגה בתחום הניווט – כמיטב המסורת והיכולת של תממ לאורך שנים רבות".

מתחם טכנולוגיות הניווט החדשני שהוקם בתממ, בית האלקטרו-אופטיקה והניווט בחטיבת מערכות טילים וחלל של התעשייה האווירית, משקף עשרות שנות ניסיון פיתוח מערכות ניווט שנצברו בחברה. התעשייה האווירית מהווה מוקד ידע טכנולוגי לאומי ועולמי בתחומי ההגנה האווירית, המכ"מים, הלווינות, הכלים הבלתי-מאוישים, התעופה האזרחית והסייבר.