פלר חסן נחום, משנה לראש העיר ירושלים

פלר חסן נחום, המשנה לראש העיר ירושלים ומייסדת המועצה העסקית אמירויות-ישראל, מספרת בערוץ 7 על שיתוף הפעולה הכלכלי בין ישראל לאיחוד האמירויות שמגיע לשיאים חדשים בזכות הסכמי אברהם.

"העסקים לא רק מתקיימים אלא פורחים, כל יום. בהתחלה תמיד יש התרגשות והתלהבות, כולם רצו לשם. לתיירות ולביזנס. עכשיו הגענו למציאות. הם לא מחכים לנו שם עם פנקסי צ'ק פתוחים, הם אנשים מאוד חכמים, הם פיתחו כלכלה מאפס בתוך 30 שנה. עכשיו זה הזמן לאנשי העסקים הרציניים. יש הרבה ביזנס שקורה".

היה חשש שאנחנו הישראלים נעשה פאדיחות בדובאי.

"היו, אבל אני רוצה לשים את הדברים בפרופורציות, אנחנו הישראלים מגזימים בדברים לרעתנו. היו 70,000 תיירים בדצמבר. רובם היו בסדר. בכל מקום יש את האנשים שעושים פאדיחות. אבל אנשים לא מבינים שאנחנו הצלנו את תעשיית התיירות של דובאי בדצמבר. חלק משמעותי מהכלכלה שם זה תיירות והכל היה הרוס בגלל הקורונה, ופתאום הסכמי אברהם וכל מדינת ישראל מגיעה".

בתור המשנה לראש העיר ירושלים, איך נראים הקשרים בין בירת ישראל לאמירויות?

"הכל מתחבר, אני אחראית על קשרי החוץ בירושלים. קודם כל אני הפנים של ירושלים בעולם. ובעניין הפרקטי אנחנו עושים שיתופי פעולה בתרבות, חינוך וספורט. אני עכשיו התחלתי לפתח את זה גם עם המפרץ בכובע שלי של עיריית ירושלים. בהתחלה אנשים חששו ואמר 'לא מעניין אותם ירושלים, זה פוליטי,זה רגיש מדי'. בדיוק להפך, הם רוצים לבוא לפה, להתפלל בהר הבית. יש כאן פוטנציאל תיירותי ענק".