תאי לחץ
תאי לחץצילום: 123rf

הבשורה המרעננת בזירת הטיפולים היא בצורת טיפול בחמצן היפרברי – חמצן רפואי נקי בלחץ גבוהה.

אלה הם טיפולים הניתנים בתא לחץ מיוחד, כשהחלל והמבנה שלו מזכיר מעט מראה של חללית ובו לחץ האוויר גבוה משמעותית מלחץ האוויר הרגיל ומאפשר לגוף לספוג ולהוביל יותר חמצן לאיברים ולרקמות. בדרך זו, החמצן הרפואי מסייע בבלימת זיהומים בגופך ומאפשר ריפוי מהיר יותר, חיזוק המערכת החיסונית של הגוף ועוד.

טיפול בתא לחץ עם 100% חמצן רפואי נמצא יעיל במחקרים שונים במקרים של אנמיה, השתלות עור, זיהומים וטיפול במחלות אוטואימוניות. כמו כן, הוא נחקר בהקשר של אנטי אייג'ינג, טיפול בפציעות ספורט, שיפור התפקוד הקוגניטיבי ועוד מגוון מקרים ומצבים בריאותיים ורפואיים וכן אסתטיים, למשל, בהקשר של הצערת העור וחידוש רקמת הקולגן התת עורית.

איך עובדים טיפולים בתא לחץ?

מה בעצם קורה בתא לחץ שלא מתאפשר בתנאים הסביבתיים הרגילים בהם אנו חיים? הרעיון שעומד מאחורי טיפולים בתא לחץ, שבמקור ניתנו בעקבות תאונות צלילה, הוא שרקמות הגוף זקוקות לאספקה רציפה של חמצן על מנת לתפקד.

הבעיה היא שכאשר חלה פגיעה ברקמות, הן זקוקות לכמות גדולה יותר של חמצן כדי להבריא, אך בפועל כמות החמצן שיכולה להיות מובלת על ידי כדוריות הדם האדומות היא מוגבלת.

זו הסיבה שטיפול בחמצן בלחץ גבוה מאפשר לפלזמה בדם להוביל את החמצן הדרוש לרקמות הפגועות. כמו כן, בתנאים רגילים האוויר שאנחנו נושמים מכיל תערובת של גזים, שרק 21% מהם הוא חמצן נקי, אומנם כמות זו בהחלט מספיקה בתפקוד הבסיסי של הגוף, אבל כשיש בעיה כלשהי והגוף פגוע, 100% חמצן טהור בלחץ גבוה נספג בדם פי 20 יותר מאשר בנשימה רגילה לכן יכול לסייע חזק ומהר יותר בקידום הריפוי המבוקש.

מתי נבחר טיפול בתאי לחץ?

בשנים האחרונות גברה המודעות לטיפול בתאי לחץ כי ידוע שלטיפול בתאי לחץ יכולה להיות השפעה בהפחתת דלקת ונפיחות, השפעה מיקרוביאלית הודות להחלשת החיידקים הגורמים לזיהומים ואפילו שיפור פעולת האנטיביוטיקה במידה והמטופל במקביל נוטל אנטיביוטיקה. טיפול בחמצן היפרברי מעודד גם צמיחה של כלי דם חדשים בגוף, שיפור זרימת דם עשיר עד פי 20 יותר בחמצן – תנאים אופטימאליים לחידוש הרקמה.

מה חשוב לדעת על טיפולים בתא לחץ?

טיפול בתא לחץ HBOT אינו טיפול פולשני, הוא נטול מעורבות של מחטים ואינו דורש הכנה מוקדמת. הוא אפילו אפשרי לביצוע כשילוב כחלק משגרת החיים, לא כרוך בהתאוששות או השבתה ויכול לתרום באופן משמעותי לאיכות החיים. יתכן שתהיה תחושה של לחץ באוזניים בעת השהייה בתא הלחץ, אך ניתן לשוב לאחר מכן לשגרה. סדרת הטיפולים נקבעת על פי פרוטוקול בהתאמה אישית של רופא מומחה לצרכים הייחודיים של כל מטופל.

חשוב לבצע את הטיפול בתא לחץ הפועל באישור FDA אמריקאי ושניבדק על ידי משרד הבריאות הישראלי ונמצא עומד בתקן, כדאי לבחור בתאים יחידניים בהם תיהנו מטיפול פרטי בסגנון בוטיק, כל זה כמובן בליווי וצוות רפואי שמגיע עם ידע מארה"ב בה הטיפול בתאי לחץ צובר תאוצה.

בטר לייף אוקס היא רשת פרטית של מרכזים רפואיים לטיפולי Wellness וטיפולים היפרברים בתאי לחץ. היכנסו לאתר למידע נוסף אודות טיפולים בתא לחץ וגלו איך החמצן יכול לעזור לכם.