עולים מאתיופיה נוחתים בישראל
עולים מאתיופיה נוחתים בישראלצילום: אוליביה פיטוסי, הסוכנות היהודית

בנמל התעופה בן גוריון ינחתו מחר (חמישי) בבוקר 300 עולים חדשים ממחנות הממתינים באתיופיה.

העולים שיגיעו מצטרפים אל 1,700 העולים שכבר הגיעו לישראל ברכבת אווירית החל מחודש דצמבר 2020.

מבצע "צור ישראל" יצא לדרך מתוקף החלטת ממשלה 429 שהובילה שרת העלייה והקליטה ח"כ פנינה תמנו שטה ובתמיכת הסוכנות היהודית. מאז ועד היום נחתו בישראל 9 טיסות בסך הכול ועליהן 2,000 עולים אשר המתינו שנים ארוכות לעלות ארצה.

שרת העלייה והקליטה, פנינה תמנו שטה, אומרת: "תם אך לא הושלם. אני שמחה על הזכות שנפלה בחלקי בהובלה בהצלחה של מבצע "צור ישראל" להעלאתם של 2000 בנים ובנות להורים שממתנים להם שנים ארוכות בישראל, יחד עם זאת המשימה הלאומית של העלאת כל שארית יהודי אתיופיה עוד לא הסתיימה".

"אני מזכירה לכולם שיש לנו חובה לשים סוף לסאגה הכואבת וכבר עם הקמת ממשלה הבאה חדשה, ישרה ונורמטיבית אדאג לכך שזה יקרה. אני לוקחת אחריות שלא נפקיר אותם לגורלם כפי שקרה בעבר, לא נזניח את הממתינים ונדאג שכולם יהיו בבית כפי שהוכחתי עד עכשיו", הוסיפה השרה.

יו"ר הסוכנות היהודית, יצחק הרצוג, מוסיף כי "נחיתת מטוס העולים האחרון במסגרת מבצע 'צור ישראל' הוא רגע מרגש שלא מותיר אף עין יבשה. משפחות מתאחדות לאחר שנים רבות. זהו גם רגע שצובט בלב, שמזכיר לכולם שהמשימה להעלאת יתר היהודים באתיופיה לישראל לא הסתיימה ויש להמשיך לפעול להשלמת העלאת יהודי אתיופיה".

"אני מברך את חברתי שרת העלייה והקליטה פנינה תמנו-שטה ומשרדה על השותפות במבצע המוצלח והמורכב. תודה מקרב לב לתורמים השונים ולכל השותפים שנרתמו לסייע ל-2000 העולים החדשים להגיע ארצה בחודשים האחרונים ולהתחיל חיים חדשים בארץ חדשה-ישנה, במדינת ישראל", דברי הרצוג.

העולים ייכנסו לבידוד בהתאם לנוהל הגעת עולים מרחבי העולם ולאחר מכן יתאחדו עם בני משפחותיהם הממתינים להם בישראל.

במשרד העלייה והקליטה ובסוכנות היהודית נערכו לקליטתם בתום הבידוד במרכזי קליטה ברחבי הארץ. העולים יזכו למעטפת וליווי בכל תחומי החיים, ללימוד עברית ולהכנה לקראת השתלבותם בתעסוקה ובמערכת החינוך הישראלית.

בנוסף, על המטוס יגיעו 90 ישראלים אשר נתקעו באדיס אבבה בחודשיים האחרונים בשל סגירת שמי ישראל.