מאיר כהן
מאיר כהןצילום: הלל מאיר/TPS

פחות משבועיים לפני הבחירות הרביעיות שיכריעו כיצד תיראה הממשלה הבאה, הזמין יו"ר יש עתיד יאיר לפיד את ראש הממשלה בימין נתניהו לעימות בחירות.

זאת נוכח מספר המנדטים הגבוה לה זוכה יש עתיד בסקרי המנדטים, המציבה אותה כמפלגה השנייה בגודלה. נתניהו, אם כן, השיב שישקול את הבקשה בחיוב, אך רק במידה ולפיד יכריז על עצמו כמועמד לראשות הממשלה.

חבר הכנסת מאיר כהן, מספר 3 במפלגת יש עתיד, שוחח עם בן כספית וניסים משעל ב-103FM והגיב לדברים: "אנחנו לא עובדים אצל בנימין נתניהו", אמר בכעס, "הוא לא יכתיב מה אנחנו כן נגיד ומה לא. אנחנו הזמנו אותו לעימות, אם הוא רוצה שיבוא. בבקשה".

על הבחירות הקרבות והבטחות הפוליטיקאים ערב יום הבוחר אמר, "במערכת הבחירות הזאת, חשוב לשמור על טיפה צניעות. ראינו מה קרה לחברינו רון חולדאי, שהוא ראש העיר הטוב ביותר בעולם, אך החליט שרק הוא יכול ואחרים לא, שרק הוא התקווה. מה שמעניין את הציבור זה איזו ממשלה תהיה פה מחר. אנחנו רוצים לבנות ממשלה שפויה, ליברלית וטובה שעובדת עבור האנשים".

בהמשך, התייחס כהן לאפשרות שראש מפלגתו, יאיר לפיד, יכהן כראש הממשלה הבא של מדינת ישראל: "לפיד אמר שצריך לשים את המדינה לפני כל מאבק אישי. הלוואי וכולם היו אומרים את זה, ושלא היינו שומעים אנשים עם עשרה מנדטים אומרים שרק הם יכולים להיות ראשי ממשלה. זה נמאס על הציבור, אנחנו רוצים להקים ממשלה, אני חושב שיאיר הוא ראוי, ואני מאוד מקווה שיהיה מצב למחרת הבחירות בו נוכל להקים ממשלה בראשותו. קודם צריכים לראות מה יהיו תוצאות הבחירות".