כדורגל
כדורגלiStock

בכל יום שעובר זה רק נהיה מותח יותר. עונת 2020/21 בליגת העל בכדורגל מתקרבת לרגעי ההכרעה שלה, כאשר נותרו עוד שני מחזורים לסיום העונה הסדירה לאחריה יתחלקו קבוצות הליגה ל-2, הפלייאוף העליון והתחתון.

לאחר שמשחקים רבים נדחו בשל התפרצות קורונה בקרב לא מעט קבוצות, בכל יום משתנה עוד קצת תמונת המתקרבות להבטחת מקומן בפלייאוף העליון.

מי שעשתה צעד משמעותי שכזה הערב (רביעי) היא עירוני קריית שמונה. עם ניצחון על היריבה לכרטיס לפלייאוף העליון, העולה החדשה, מכבי פתח תקווה, עשתה קריית שמונה צעד גדול בדרך לשם.

הצפונים גברו על פתח תקווה בתוצאה 1:2 מצמד שערים של אנסה, ולמעשה בכך עזרו למ.ס אשדוד להבטיח את מקומה בפלייאוף העליון יחד עם האלופה ומוליכת הטבלה מכבי ת"א ומכבי חיפה.

מי שנפגעה קשות מהתוצאה הערב של קריית שמונה היא הפועל באר שבע שירדה אל המקום השביעי. לאור העובדה כי נותרו לה שני משחקים קשים, מול פתח תקווה ובני יהודה, כשהיא ללא שניים משחקניה החשובים שהורחקו היום על ידי בית הדין של ההתאחדות לכדורגל, חאתם אל-חמיד וז'וסוואה, מחזיקת הגביע היוצאת מבאר שבע, עשויה לאבד את הסיכוי להשיג כרטיס לאירופה בעונה הבאה כשהיא קרובה לצאת גם מהפלייאוף העליון.

באר שבע הפכה לחברת קבע בפלייאוף העליון והייתה חלק ממנו בכל שבע העונות האחרונות, כשבכולן לא סיימה מתחת למקום הרביעי בו סיימה בעונה שעברה. אחרי שלושה משחקים ללא ניצחון וירידה למקום השביעי, הופעה בפלייאוף העליון תהיה עבורה בגדר נס.

בניגוד לכל יתר הקבוצות המתמודדות על הפלייאוף העליון, לבית"ר ירושלים יש יתרון אחד והוא משחק חסר אחד יותר מכולן.

הירושלמים, שפרט לעונת 2018/19 היו בפלייאוף העליון שש פעמים בשבע העונות האחרונות, צריכים לארח פעמיים וניצחון במחזור הקרוב על בני יהודה מחר קריטי עבורם בכדי להשאיר לעצמם סיכוי קטן להעפלה לפלייאוף העליון גם העונה.