מוטי יוגב באולפן ערוץ 7

חבר הכנסת לשעבר מוטי יוגב עוסק כיום בקליטת עליה ממדינות שונות בשליחות הסוכנות היהודית. זאת במקביל לפעילותו בקק"ל. בראיון לערוץ 7 ביקשנו את התייחסותו לפוליטיקה הציונית דתית לקראת הבחירות המתקרבות.

"כל חיי הפוליטיים פעלתי לאיחוד המחנה הציוני דתי וגם היום זה בנפשי ובליבי. מי שהחליט לפרוש לפני כשנתיים וחצי פרש ופילג", אומר יוגב בהתייחסות לצעד בו נקט נפתלי בנט.

לטעמו ערכי הציונות הדתית הם שצריכים להוביל את עם ישראל ומדינת ישראל כולם. "הציונות הדתית מובילה מזה 150 שנה קו של תורה ועבודה שהוא מאוד חשוב ומחבר עם גדול לתורה גדולה בארצו ובכל תחומי החיים. את זה בכנסת ישראל חשבתי שצריכה להוביל מפלגה ציונית דתית".

בדבריו הוא מציין כי חברי כנסת ציונים דתיים נמצאים במפלגות רבות ושונות ממפלגת העבודה ויש עתיד ועד הליכוד, ימינה ו'תקווה חדשה' אך מכלול ערכי הציונות הדתית וצרכיו של המגזר ירדו לחצי התורן ואף מתחת לכך. כעת, הוא אומר, יש להניף את הדגלים הללו אל ראש התורן.

כמי שהריץ את חגית משה לראשות 'הבית היהודי' נשאל יוגב מה הוביל אותו לתמיכה כיום במפלגת הציונות הדתית של בצלאל סמוטריץ'. יוגב מציין שהוא עצמו היה בליבת המאמץ להצבת חגית משה בראש 'הבית היהודי', אך עם זאת לא ייכנס לקטנות, כהגדרתו, כאשר היעד הוא חבירה של שתי מפלגות הציונות הדתית למפלגה אחת שתכלול את מגוון העמדות והדעות במגזר הציוני דתי.

על הבחירה לתמוך בסמוטריץ' הוא קובע כי המפלגה בחרה בתהליך של אבדן דרך וערכים כמו גם חלק מאנשיה, "כאשר היא החליטה בצורות משונות שלא בהחלטה ציבורית לעשות את מה שהיא עשתה, המחויבות שלי היא לערכים של עם ישראל והציונות הדתית. החלטתי שהנאמנות הגדולה יותר לערכי ציונות הדתית והיכולת להוציא אותם אל הפועל נמצאים דווקא במפלגת הציונות הדתית והעומד בראשה בצלאל סמוטריץ' שהוא נאמן מוחלט לערכי הציונות הדתית, ערכי העם התורה והארץ, הוא חותר אליהם ללא לאות ויש בו יכולות גבוהות. לכן החלטתי שבבחירות הקרובות אשים את הפתק ט' למען ערכי הציונות הדתית ולמען עם ישראל".

יוגב אומר שהוא חבר נאמן בבית היהודי והוא עדיין סבור שצריך לאחד את הכוחות. הוא מזכיר בדבריו את מאמציו של זבולון אורלב להביא להסכם שיוויוני המותאם למעמדה ומצבה של המפלגה אך "לצערי מי שרצינו שתעמוד בראש דחתה אותו והעדיפה משאים ומתנים אחרים שהביאו לאן שהביאו. כנאמן לבית היהודי ולתפיסת המפלגה הדתית לאומית אני תומך בבחירות הללו בציונות הדתית".

על עורך הדין איתמר בן גביר אומר יוגב כי אכן בעבר חשש מדעותיו, אך מאחר ומדובר בחיבור טכני שנועד שלא לאבד קולות "ומעבר לכך, איתמר בן גביר הוא חלק מעם ישראל ויש לו את אותה זכות לייצוגיות בעם ישראל, מה גם שהוא מיתן חלק מדעותיו והן ממלכתיות יותר, אז אנחנו שם כדי שלא לאבד קולות בימין הציוני דתי".

על הסיכוי שיחזור לכנסת אומר יוגב כי הוא שמח במה שהוא עושה כעת בעידוד עליה וקליטת עולים מבוגרים וילדים במערכות השונות, אך עם זאת כמי שפועל מול משרדי ממשלה, ייעוץ משפטי וגורמים נוספים הוא מודע היטב לכוח ההשפעה וניתוב התהליכים בתפקיד שר או יו"ר ועדה, ומאחר וכך הוא אינו פוסל את האפשרות הזו בעתיד.