גלעד ארדן הצביע בוושיגנטון: "מרגש במיוחד"דוברות

שגריר ישראל בארה״ב ובאו״ם, גלעד ארדן, הצביע הערב (חמישי) בקלפי שבשגרירות ישראל בוושינגטון

השגריר ארדן אמר: ״אני נרגש להצביע לראשונה בחיי מחוץ לגבולות מדינת ישראל והפעם כשגריר ישראל בארה״ב ובאו״ם. זה מרגש במיוחד להצביע בבירתה של בת הברית החשובה ביותר של ישראל״.

ארדן לא סיפר למי הצביע אך סיפק רמז שמדובר במנהיגות הנוכחית של ישראל, ״אינני יכול לומר למי הצבעתי אבל רק אגיד שאני חושב שמדינת ישראל נמצאת במצב מצוין ובהתאם לכך מימשתי את זכותי הדמוקרטית״.

הבחירות לכנסת ה־24 יצאו לדרך אמש בהצבעה של השגריר הישראלי בניו זילנד רן יעקובי. היום נפתחו 103 קלפיות בכ-100 שגרירויות וקונסוליות ברחבי העולם שבהן יוכלו להצביע כ-4,000 בעלי זכות הצבעה.

לראשונה תיפתח קלפי הצבעה בשלוש מדינות עימן כוננה ישראל קשרים דיפלומטיים בשנה האחרונה - מרוקו, איחוד האמירויות ודובאי. בבחריין הייתה אמורה להיפתח קלפי אך היא לא תופעל משום שצוות הנציגות שוהה בימים אלה בישראל.

בקונסוליה הכללית בניו יורק נפתחו שלוש קלפיות עבור 550 בעלי זכות בחירה, והיא הנציגות בה מספר בעלי זכות הבחירה הוא הגבוה ביותר. לעומת זאת, ברפובליקה הדומיניקנית יש 4 בעלי זכות בחירה, והיא הנציגות בה מספר בעלי זכות הבחירה הוא הנמוך ביותר.

עם הגעתן של הקלפיות ארצה, הן ירוכזו בדואר הדיפלומטי במשרד החוץ ומשם הן יועברו תחת אבטחת קב"ט ועדת הבחירות המרכזית, לחדר הביטחון של וועדת הבחירות בכנסת. ספירת הקולות של מצביעי חו"ל תתבצע במוצאי יום הבחירות.