אביגדור ליברמן
אביגדור ליברמןצילום: Yonatan Sindel/Flash90

יו"ר יהדות התורה ח"כ משה גפני הגיב הערב (מוצ"ש) לדבריו של אביגדור ליברמן בערוץ 12 שאמר "אני אשלח את החרדים יחד עם ביבי על מריצה אחת למזבלה טובה".

"הייאוש שלו במאבק נגד נתניהו מביאים אותו לאמירות הללו, אנחנו החרדים כבר ממזמן מתייחסים אליו כמי שהשתבשה עליו דעתו, שכנראה מכיר את המזבלה מקרוב ומביא אותה לשיח הציבורי. אני מצפה מרשויות אכיפת החוק לטפל באמירה האנטישמית הזו", אמר.

ח"כ ישראל אייכלר מיהדות התורה אמר "איווט האיום אינו הראשון שמציע לעלות אותנו על עגלות ומריצות ו"לשלוח אותנו למזבלה טובה". היו שאיימו לפניו, ואף עשו זאת.

כבר לא מדובר בגזענות גרידא של אויב מטורף, אלא באיום ממשי ובקריאת קרב מסכנת חיים. משטרת ישראל והפרקליטות חייבות לחקור אותו בעוון הסתה חמורה והתרת דמם של יהודים חרדים".

יו"ר ועדת החוקה ח"כ יעקב אשר הגיב ואמר כי ידרוש לאחר הבחירות לתקן את חוק הגזענות.

"בדרך לקושש עוד רבע מנדט של שנאה עיוורת לדת ולחרדים מוכן ליברמן לעשות שימוש בכל ביטוי אפשרי, שפל ככל שיהיה. הגיע הזמן לעשות סוף להסתה נגד הציבור החרדי שחצתה בשנה האחרונה שיאים מדאיגים".

עוד אמר כי "הצעת החוק שלי לתיקון חוק הגזענות כך שיכלול גם הסתה נגד חרדים הונחה זה מכבר על שולחן הכנסת, ולקראת הקמת הממשלה הבאה נדרוש כי היא תוגש כהצעת חוק ממשלתית כדי לבלום את מקהלת השנאה וההסתה".

שר הבינוי והשיכון ח”כ יעקב ליצמן הגיב "יצר השנאה ודחף ההסתה שמניעים את איווט, גורמים לו לרדת מהפסים לשיח של ביבים ודברי נבלה. יראה הציבור וישפוט האם לקושש כמה קולות, מצדיק איבוד בלמי ההיגיון והשכל.

מביש ומעורר רחמים. קורא ליועמ"ש לממשלה לבדוק זאת, נוכח הסתה פרועה ומסוכנת המעודדת פגיעה בציבור, ומנוגדת לכאורה לחוק ולנוהלי הבחירות”.