ליברמן
ליברמןצילום: חזקי ברוך

גל המחאה הציבורית נגד יו"ר ישראל ביתנו ח"כ אביגדור ליברמן שקרא "להשליך את החרדים עם נתניהו למזבלה" הולך ומתעצם.

בליגה נגד השמצה בישראל גינו את דבריו וקראו לו לחזור מהם. "אנו מגנים בתוקף את דבריו הקשים של אביגדור ליברמן. הכללות, השמצות ונקיטה בלשון משתלחת אינם ראויים. קוראים לו לחזור בו מדבריו", אמרו.

גם היומונים החרדיים הביעו הבוקר שאט נפש מהדברים החמורים. לא מדובר רק בביטאונים של יהדות התורה, 'המודיע', 'המבשר' ו'יתד נאמן'. גם ביטאון 'הדרך' של תנועת ש"ס מתחה ביקורת חריפה על הדברים.

"ההסתה האנטישמית כנגד החרדים מדרדרת לשפל חדש. דבריו של אויב הדת לא רק שלא זכו לגינוי והוקעה כנדרש, אלא קיבלו עידוד מתועמלני התקשורת", נאמר.

בראיון שהעניק ל'קול חי', אמר ח"כ משה ארבל מש"ס כי הוא "מאחל לליברמן רפואה שלמה. אף אחד לא אמר לי לא להגיב לליברמן, זה פתטי על גבול הרחמים".

המחאה נגד ליברמן חצתה מפלגות וגם אישים בציבור החילוני הביעו מחאתם עלך הדברים. סגן שר הבריאות ח"כ יואב קיש אמר בראיון ל'קול חי' כי "דברי ליברמן מעוררים גועל וזוועה. אלה דברים שנאמרו בעבר במדינות חשוכות ואנטישמיות. ההסתה הפרועה שלו נגד החרדים זה טריגר מבחינתו לגיוס קולות, זה יתהפך עליו".

עיתונאי 'ישראל היום' יהודה שלזינגר התייחס אף לתגובה השערורייתית של מגישי התוכנית שלא די שלא מחו על הדברים אלא אף התגלגלו מצחוק.

"אוי ואבוי אם זה היה מתוכנן. התגובה של מנחי התוכנית - נוראית", אמר.