אילוסטרציה
אילוסטרציהצילום: אהרון קרון, פלאש 90

הקונגרס בארה"ב אישר הצעת חוק נוספת של סיוע לפתיחת בתי ספר שהיו סגורים בחודשים האחרונים בשל מגיפת הקורונה.

בעקבות האישור פתחה אגודת ישראל באמריקה בפעילות להשוואת הסיוע הניתן לכלל בתי הספר הציבוריים גם לבתי הספר הפרטיים, ביניהן ישיבות קטנות, תלמודי תורה ובתי ספר לבנות 'בית יעקב'.

הפעילות נעשית מול ועדת הקונגרס לעניני חינוך ובריאות, כדי לדאוג שבתי ספר שאינם ציבוריים יטופלו באופן שוויוני בהקצאה מלאה ובשימוש בכספים המופנים לבתי הספר היסודיים והתיכוניים במדינה.

הצעת החוק הנוכחית מקצה 129 מיליארד דולר לבתי ספר כדי לסייע להם להיפתח בצורה בטוחה וכן לטפל בזמן שאבד בכיתה עקב אילוצי הקורונה.

אלא שהוראות הצעת החוק מגבילות את חלקם של בתי הספר הלא־ציבוריים לעשרים אחוזים מסך כל התקציב, והסכום הזה ישמש רק ל'אובדן למידה'.

הרב אבא כהן, סגן נשיא אגודת ישראל באמריקה לענייני ממשלה ומנהל המשרד בוושינגטון, בירך על ההקצאה לפי החוק, אך ציין במכתב ליו"ר הוועדה פאטי מאריי ולחבר הוועדה ריצ'רד בר, כי הגבלת 'השתתפות שוויונית' למטרה יחידה זו – אובדן למידה – מותירה בתי ספר שאינם ציבוריים, במיוחד בקהילה היהודית, נטולי סיוע חיוני.

"כמו עמיתיהם לבתי הספר הציבוריים, צרכיהם של בתי ספר שאינם ציבוריים חורגים הרבה יותר מאובדן למידה ומשתרעים על מגוון רחב של נושאי בריאות ובטיחות".

"בעת משבר, הקונגרס צריך להרחיב את הגמישות והאפשרויות לכל בתי הספר, כך שהמימון ישמש בצורה האופטימלית ביותר את מטרתו לספק סעד אמיתי", טען הרב כהן.