150 אנשים טופלו בידי משלחת צה"ל בגינאהדובר צה"ל

משלחת צה"ל, בשיתוף משרדי הבריאות והחוץ, החלה בסוף השבוע את מאמצי הטיפול השונים בגיניאה המשוונית.

כ-60 משרתי חיל הרפואה בסדיר ובמילואים, מכלל סמכויות ותחומי הטיפול, התחלקו לצוותי טיפול-רפואי ייעודיים שהתפזרו בין שלושת בתי החולים המקומיים (La Paz, General, Insesso) ובסיור בין מרפאות קהילתיות שפזורות באזור, למתן סיוע למקומיים.

אמש טופלו כ-150 איש, בוצעו 17 ניתוחים ו-3 החייאות מוצלחות. הצוותים הרפואיים ממשיכים לעקוב אחר המטופלים ובשיתוף נציגי הממשל נקראו תושבי האזור אשר נפגעו מהפיצוץ להגיע למיון הרפואי הישראלי שנפתח ולקבל טיפול בחינם.

במקביל, צוותי חטיבת החילוץ וההצלה של פיקוד העורף ערכו יחד עם מהנדסים מטעם הממשל המקומי סיור באזורי הפיצוץ, על מנת לאמוד את הנזק ולאתר מבנים הדרושים לתיחזוק ותיקון בטרם ישובו לגור בהם אזרחי המדינה.

צוות משולב של חיל הרפואה ופיקוד העורף החל לעבוד על מערך הדרכה לבתי החולים המקומיים, לטיפול וניהול באירוע רב נפגעים וכן הדרכות אוכלוסייה לשעת חירום. הצוות נפגש עם משלחות סיוע נוספות אשר פקדו את המדינה ומצוי בקשר עם ארגון הבריאות העולמי.

מפקד המשלחת, סגן קצין הרפואה הראשי, אל"מ ד"ר נעם פינק, "רוח האנשים איתנה והמשלחת פועלת למיצוי מירבי של יכולותיה. הצוותים מאיישים את חדרי הניתוח מסביב לשעון. מנהלי בתי החולים, נציגי הממשל ואזרחי המדינה מתפעלים מעוצמתו וחריצותו של הצוות הישראלי למשימה. נמשיך בשיתוף הפעולה עם הרשויות המקומיות במטרה לשפר את המצב ולהביא רפואה לתושבי האזור. זאת רוח צה"ל והרוח הישראלית כולה".