זאב אלקין ממפלגת "תקווה חדשה" השתתף הבוקר (ראשון) בכנס ירושלים של העיתון "בשבע".

"הצלחתי לקדם אג'נדה ימנית גם עם אהוד ברק והשגתי איתו לא מעט. אותו דבר היה כשיאיר לפיד היה בקואליציה ב-2013 מגה שותף ועדיין ידענו לקדם דברים שאנחנו מאמינים בהם כך שגם עם לפיד בקואליציה נצליח לקדם שינויים במערכת המשפט".

בהתייחס לאירוע האלימות אמש אמר אלקין: "מצד אחד אתה רואה תופעות נוראיות, שבאופן מאורגן, נתניהו שולח בריונים חלקם רעולי פנים אז מן הסתם הם יודעים שלא הולכים למשימה תמימה, למעשה תוקפים בבריונות את הפעילים שלנו ומנסים לפוצץ כנס, דבר חמור מאוד. אירועים כאלו יכולים לקרות למרות שזו חצייה של כל הקווים האדומים.

יש גם תופעה הפוכה, הרבה מאוד אנשים שאומרים לי לא לשים לב לסקרים, אנחנו הולכים להצביע סער למרות שהצבענו כל החיים ליכוד ושהם חוששים להגיד את האמת. אני מכיר רשימה לא קטנה של בכירים של הליכוד – שאומרים אני מנהל קמפיין כלפי חוץ של הליכוד ,אבל בקלפי שם גדעון סער כי צריך לשנות. המציאות שבה הגענו היום שבמדינת ישראל פוחדים להגיד מה חושבים, זו מציאות מאוד בעייתית , שבה כל אחד מאיתנו מפחד".

ביחס להקמת קואליציה עתידית אמר: "השותפים הטבעיים שלנו, הם בראש ובראשונה נפתלי בנט. ברגע שאין 61, הוא יכול ויהיה שותף בכיר במפלגה שנקים. וגם יאיר לפיד. וגם מפלגות אחרות שישבו בעבר בממשלת נתניהו. מרץ אני לא רואה אותם מתקרבים".

על המצב המדיני: "כמו שגם בנושא ההתיישבות אנחנו מאוד ברורים ואומרים 'לא' למדינה פלסטינית. אני רוצה לשמוע את בנימין נתניהו אומר סוף סוף 'לא' למדינה פלסטינית".