חיסונים
חיסוניםצילום: Nasser Ishtayeh/Flash90

מניין המתים מפרוץ מגפת הקורונה בישראל חצה את ה-6,000 ועומד הערב (ראשון) על 6,008 בני אדם.

לצד המספר העצוב הזה, הנתונים של הימים האחרונים מלמדים שההשפעה של החיסונים דרמטית ומסייעת מאוד להורדת התחלואה בנגיף.

בחדשות 12 נחשף מתוך 1,003 מטופלים המאושפזים בדרגות שונות, 74% - 751 בני אדם – לא התחסנו. גם מתוך אלו שכן התחסנו, הרוב לא השלימו את שתי מנות החיסון. רק 8% מכלל המאושפזים בבתי החולים, 83 בני אדם, חלו לאחר שהשלימו את שתי מנות החיסון.

מתוך 41 מטופלים שמחוברים למכונת אקמו - 82%, שהם 34 אנשים - לא התחסנו. שבעה מהמטופלים קיבלו מנת חיסון אחת, ואין אפילו מטופל אחד שמחובר לאקמו שכבר התחסן בשתי מנות.

מתוך 41 נשים בהיריון ויולדות שמאושפזות בבתי החולים, 92% לא התחסנו. שתיים מהנשים קיבלו מנת חיסון אחת, ואישה נוספת קיבלה את שתי מנות החיסון, אך עדיין לא עבר שבוע מאז ועד שנדבקה בנגיף. כלומר, מכל הנשים בהיריון שמאושפזות כרגע - אין אפילו אחת שהתחסנה.

נכון להיום ישנם 27,974 חולי קורונה 'פעילים' בישראל. 640 חולים במצב קשה, מהם 221 מונשמים. אתמול אובחנו 775 נדבקים ונעשו כ-27 אלף בדיקות.

שר הבריאות יולי אדלשטיין סיכם היום עם נציגות איגוד הברים והמועדנים כי המועדונים ייפתחו בפעימת ההקלות הקרובה, לפי הנחיות התו הירוק. מתווה הפתיחה ייקבע במהלך השבוע.

ממונה הקורונה הלאומי פרופסור נחמן אש אמר בתדרוך לתקשורת: "אני לא רואה אותנו חוזרים לאחור בתקופה הקרובה, אך אם הירידה במקדם ההדבקה תיעצר ונראה עלייה במספר החולים במצב קשה - אלה יהיו סימנים עבורנו לבחון אם צריך ללכת לאחור".

''לאור מדדי תחלואה טובים ניתן לחגוג את פסח בצורה סבירה. לא צפויות עוד הגבלות בפסח, ובבתי הכנסת נמשיך תחת התו הירוק או בהתאם למגבלות ההכנסות לפי בחירה. האירוח בבתים צפוי להישאר תחת מגבלות ההתקהלות הקיימות, האירועים במלונות תחת מתווה התו הירוק עם האפשרות לילדים עם בדיקות".

לדברי אש עדיף לקיים את החג באוויר הפתוח שכן מפגש של כמה אנשים מסביב לשולחן הוא פוטנציאל להדבקות. ''לצד האופטימיות, אנחנו צריכים לזכור שהמגמה החיובית יכולה להשתנות אם לא נקפיד על ההנחיות", אמר הפרויקטור.