דני דנון באולפן ערוץ 7

שגריר ישראל באו"ם לשעבר ויושב-ראש הליכוד העולמי, דני דנון, הגיע לאולפן ערוץ 7 וסיפר על ההישגים שהביא כשגריר באו"ם, תיאר את פעולותיו נגד האיום האיראני וסיפר על הקשר שיצר עם ראש הממשלה נתניהו.

"ראש הממשלה עבד איתי בצורה מאוד צמודה במהלך שירותי באו"ם - חמש שנים, ארבע מתוכן הוא היה גם שר החוץ. הבאנו הישגים גדולים, את חלקם רואים היום כמו ההסכמים במפרץ שאנחנו עובדים עליהם כבר שנים רבות. בליכוד העולמי היו בחירות ואני שמח שנבחרתי ברוב מוחץ".

יש תאוריות שטוענות שכאשר ראש הממשלה מרגיש מאוים, הוא שולח את האדם להיות שגריר - אותך, ועכשיו את חוטובלי וארדן?

"אני לא רואה בזה עונש, זו הייתה זכות עבורי לשרת את עמ"י בתפקיד הזה, תפקיד קשה ותובעני. הבאתי כבוד למדינת ישראל ולתנועת הליכוד. הגעתי להישגים שאף אחד לא הגיע אליהם עד היום. להיות יושב ראש ועדה בפעם הראשונה. אני מאוד גאה בהישגים שהבאתי".

יש שיאמרו שהתמזל מזלך לכהן באו"ם בתקופת טראמפ, שנחשב ידיד טוב מאוד של מדינת ישראל.

"יצא לי לכהן גם בתקופת ממשל של הנשיא אובמה, היה מעניין וגם בתקופתו של טראמפ וניקי היילי שהיא חברה טובה מאוד שלי ושל ישראל. בהחלט ראיתי את ההבדלים אבל בסך הכל ארה"ב תומכת בישראל באו"ם בלי קשר לנשיא. יהיה יותר קשה ונצטרך יותר להסביר".

עד כמה ארה"ב באמת לוחצת על סוגיות שקשורות בארץ כמו ההתיישבות או שנתניהו סתם משתמש בזה כתירוץ?

"אני חסיד של הזכות שלנו בארץ ישראל, בסופו של דבר כל החלטה היא בידיים שלנו. כמובן שלכל החלטה יש מחירים בינלאומיים. כמו שבן-גוריון ומנחם בגין קיבלו החלטות כאן בירושלים וכך יהיה גם בעתיד".

מה זה להיות שגריר ישראל באו"ם?

"קודם כל זה להיות יהודי גאה, להרים את הראש, לדבר על הדת ועל המסורת. לחבוש כיפה בדיונים כדי לקרוא מהתנ"ך, לדאוג שיהיה שם אוכל כשר. הדברים האלה נתנו המון כוח וכבוד למדינת ישראל וזה הוביל גם להישגים מדיניים. התמודדתי לכל תפקיד למרות הרמת הגבות".

עד כמה הפלסטינים שם הם דומיננטיים?

"מאוד דומיננטיים, לצערי הפלסטינים בוחרים להשקיע את כל האנרגיה שלהם בלהביך את מדינת ישראל בזירה הבינלאומית בזירה הבינלאומית הפלילית- האג, מועצת הביטחון. במקום לנהל משא ומתן איתנו ולשנות את מצבם".

זה כל-כך נורא החקירה נגד ישראל בהאג?

"זה בעייתי, אסור לזלזל בזה. זה עלול להוביל למצב שקציני צה"ל יעצרו. כי בית הדין הפלילי הוא לא מודיע לך שהחל תהליך פלילי נגדך. אתה יכול לנחות בשדה תעופה בלונדון ולהיות מוסגר. לכן אסור להקל ראש, להילחם בהחלטה האנטישמית הזאת ולהפעיל לחצים פוליטיים נגד בית הדין".

יכול להיות שיש הגזמה מצד רה"מ בשיח על איראן?

"לא, להפך. אני מכיר את הדברים. איראן היא איום קיומי למדינת ישראל וצריך להגביר את השיח. אני מתכנן להגביר את השיח כיו"ר הליכוד העולמי זה בעיה למדינת ישראל, ליציבות האזור ובכלל לביטחון העולם".

מה זה אומר 'ביטחון העולם'?

"זה אומר שזה לא חייב להיות פצצה על ישראל, זה יכול להיות מזוודה עם חומר גרעיני שיכול להגיע לנמל תעופה בסן דייגו".

במי תתמוך בבחירות הקרובות?

"כאיש ליכוד אני תומך בליכוד, אני פועל לניצחון הליכוד. בימים האחרונים שוחחתי עם מאות מתלבטים, אני עורך שיחות זום. אני מזהה התלבטות אמיתית בימין בין בנט וסער".

ראית את זאב אלקין, וגדעון סער עוזבים את הליכוד. אלו אנשים שהיית צמוד אליהם.

"אני מצר על כך, לדעתי הם טעו בהחלטה שלהם לעזוב את הליכוד, אם יש ביקורת אז משמיעים אותה. נאבקים על הדרך. לא מקימים מפלגה בגלל זה. ובבחירות הקרובות השאלה היא מי יהיה ראש ממשלה- נתניהו או לפיד"

כרגע חזרת מארה"ב, אתה מתכנן לחזור לזירה הפוליטית?

"בוודאי, אני חושב שהמקום להשפיע הוא בתוך המערכת הציבורית, לא צריך לחשוש מכך. אני מתכנן עם הנסיון והידע להביא לתועלת עם ישראל".

במה תתמקד עד אז?

"הסברה בנושא של המאבק האיראני, אני חושב שיש המון מה לעשות בנושאים האלו, ואני לא יושב בשקט".

איך עושים את השינוי מארה"ב לישראל עם כל המשפחה?

"תמיד טוב לחזור לארץ אבל בתקופת הקורונה זה פי כמה. ניו-יורק כל היתרונות של העיר הפכו למגרעות. אתה לא מסתובב בצורה חופשית, אתה חושש מאירועים פומביים. לכן זה זמן טוב לחזור לישראל".