סיבים אופטיים
סיבים אופטייםצילום: ISTOCK

בזק מכריזה היום (ראשון) על השקת רשת הסיבים האופטיים שלה. מדובר בפרוייקט התשתיות הגדול בישראל המתבצע לרוחבה ולאורכה של המדינה ובהשקעה של מיליארדי שקלים.

החל מהיום, רק כחודשיים וחצי מתחילת הפריסה, יכולים כבר כרבע מיליון משקי בית ברחבי הארץ (מרכז ופריפריה) להתחבר לסיב האופטי של בזק ולהקפיץ את קצב הגלישה בביתם.

במסגרת ההשקה מציעה בזק שני קצבי גלישה חדשים; 600 מגה (Up 60) ובמחיר של 109 שקל לחודש וקצב של 1 ג'יגה (Up 100) במחיר של 119 שקל לחודש (המחיר עבור תשתית בלבד). בנוסף לעלות התשתית, חבילת הסיבים כרוכה גם בעלות התקנה.

בתוך כך, מפתיעה בזק בהכרזה נוספת ומוסרת כי בתוך שבועות ספורים תשיק את חבילת הסיבים המהירה ביותר בישראל עם קצב גלישה העומד על 2.5 ג'יגה. עד היום הקצב המרבי הניתן ללקוחות פרטיים על ידי כל החברות עומד על 1 ג'יגה, כך שמדובר בהכפלת הקצב פי 2.5.

דודו מזרחי, מנכ"ל בזק: "אני נרגש ושמח להשיק היום לראשונה את רשת הסיבים של בזק. זהו יום חג עבור בזק ועבור מדינת ישראל. כניסה של חברה כמו בזק לשוק הסיבים תוביל למהפכה בענף ועד לסוף השנה 40% ממשקי הבית בישראל יוכלו ליהנות מגלישה בקצבים אולטרה מהירים. מדובר במהלך בעל השפעות מרחיקות לכת על שוק האינטרנט בישראל, ועל הכלכלה והמשק הישראלי כולו. זהו גם צעד בעל משמעות עסקית, שיצעיד את בזק ואת ישראל לחזית הטכנולוגית של רשתות התקשורת המתקדמות בעולם".

לקראת פרוייקט הסיבים גייסה בזק מאות עובדים למגוון משרות בתחום ההנדסה והשירות, במטרה להגביר את קצב הפריסה ולאפשר לכמה שיותר לקוחות בפריסה ארצית להתחבר לרשת הסיבים ובכמה שפחות זמן.

עד סוף השנה יוכלו להתחבר לסיבים של בזק כמיליון בתי אב, המהווים 40% מכלל משקי הבית בישראל. בשנה הראשונה הפריסה תכלול 90 יישובים ברבי הארץ, במרכז ובפריפריה, בבנייה רוויה וצמודי קרקע. מדובר בקצב הפריסה המהיר ביותר בעולם, גם ביחס לחברות הפורסות בארץ וגם ביחס לחברות התקשורת המובילות בעולם.

מזרחי אמר כי "בזק תשטוף את ישראל בסיבים אופטיים, לאורכה ולרוחבה, ותציע שירותי אינטרנט אולטרה מהירים, במרכז ובפריפריה. אנחנו יוצאים לדרך מורכבת ומרתקת אשר תהפוך את מדינת ישראל למובילה עולמית בתחום תשתיות התקשורת. מדובר בפרוייקט תשתיות התקשורת הגדול, המורכב והיקר ביותר בשוק התקשורת, אשר הושקעו בו כבר מאות מיליוני שקלים, ויושקעו בו עוד מיליארדי שקלים".