איילת שקד באולפן ערוץ 7
איילת שקד באולפן ערוץ 7ערוץ 7

חברת הכנסת איילת שקד (ימינה) סיירה היום (ראשון) באריאל ובשיחה לערוץ 7 היא מבהירה כי הבטחות נתניהו להתיישבות הצעירה אינן מרשימות אותה.

"אנחנו שמים בראש סדר היום שלנו את הדאגה להתיישבות ואת הסדרת ההתיישבות הצעירה. נתניהו הגיע היום לבקר בין היתר בשכונה שבונים בשל פעילות שאני עשיתי כשרת משפטים. פתרתי פלונטר של 20 שנים ורשמנו 800 דונם בכפר עציון על שם קק"ל. נתניהו מגיע לשם לפני בחירות כדי לקחת קרדיט אבל הציבור יודע שמי שעבד ומי שיעבוד - זה אנחנו", אומרת שקד בראיון לערוץ 7.

בישורת הסיום של מערכות הבחירות האחרונות נוהג הליכוד לבצע מהלכים מהירים שזכו לכינוי 'בליץ' בניסיון לגזול תמיכה מימינה. שקד חושבת שהפעם המצב יהיה שונה. "אני מאמינה שהציבור לא יקנה הפעם את הבליץ הזה כי אין לו סיבה אמיתית. אין ממשלת ימין בלי שהמפלגה שלנו תהיה יציבה וחזקה. נתניהו הוכיח שברגע שהוא יכול תמיד הוא מעדיף את השמאל. ראינו איך במערכת הבחירות האחרונה הוא הקים ממשלה עם ניסנקורן, גנץ, שמולי ועמיר פרץ ואת ימינה הוא השאיר בחוץ".

"אי אפשר ללכת לאינספור מערכות בחירות ואנחנו רוצים להקים ממשלה שאכפת לה באמת מהאנשים. יש לנו תוכנית כלכלית נועזת עם הורדת מסים כהתחייבות בחירות באופן שלכל אדם שעובד יהיה יותר כסף בכיס", מוסיפה שקד.

לדבריה, אין כמעט ספק שלאחר הבחירות המושכות של הממשלה הבאה יהיו בידי הימין. "בוא נחכה לתוצאות הבחירות. אנחנו לא יודעים אילו שותפויות יהיו אחרי הבחירות. אנחנו לא נשב תחת לפיד כי לימין יש 80 מנדטים ולשמאל יש 30 בלי המפלגות הערביות. אין סיבה שהימין ייתן את השלטון לשמאל. נקים ממשלה ימנית עם ראש ממשלה ימני".

על השאלה מדוע מפלגתה אינה מזדהה עם אף אחד מהצדדים. "אנחנו לא מוכנים להיכנס לשיח חרמות ולהחרים מיליון מצביעי ליכוד. אנחנו בתור המפלגה העצמאית היחידה שלא שייכת לאף גוש מלאכותי שנוצר. נתניהו הוא לא חזות הכל, יש כאן את מדינת ישראל וארץ ישראל. אנחנו עוסקים בשיח של ערכים ומהות. אני בטוחה שהרי מאוד אנשים משני הגושים האחרים יצטרפו אלינו ויבינו שבחירה בנו תמנע בחירות חמישיות".

שקד מתייחסת גם לדברים שהשמיע ח"כ אביגדור ליברמן נגד הציבור החרדי. "דברים מזעזעים והתבטאות שאסור היה שתיאמר. אנחנו תמיד מדברים לחרדים מתוך כבוד הדדי וצריך להוריד את מפלס השנאה ולראות את המשותף ולא את המפריד. יש לנו תוכנית משמעותית עבור המגזר החרדי של כניסה לשוק העבודה. חלק מהקיום של המדינה בנוי על כך שהמגזר החרדי ישתלב בשוק העבודה".

"לכן, לדעתנו צריך לתת פטור מגיל 21 לבני הציבור החרדי כדי שישתלבו בעבודה. יותר חשוב שיעבדו מאשר שיתגייסו לצבא", היא מסכמת.