עוד פס ייחודי וצבעוני בכתונת הפסים הססגונית של כולנו
עוד פס ייחודי וצבעוני בכתונת הפסים הססגונית של כולנוצילום: אליהו ינאי

במרכז דוידסון בירושלים התקיים היום (ראשון) טקס הענקת פרס השר ליוצרים בתרבות היהודית, ע"ש אורי אורבך ז"ל.

הטקס התקיים במעמד שר החינוך יואב גלנט, מנכ"ל משרד ההשכלה הגבוהה והמשלימה מרדכי בניטה, מנהל האגף לתרבות יהודית הרב איתיאל בר לוי ומיכל אורבך, אלמנתו של אורי ז"ל.

הזוכים, אשר התבשרו על זכייתם עוד בחודש דצמבר, התכנסו היום בירושלים לטקס מצומצם ובו זכו לכבוד והוקרת תודה על פועלם בתחומי התרבות היהודית. הזוכים נבחרו על פי החלטת ועדת שיפוט לכל תחום ובכל קטגוריה זכו בפרסים על סך 150,000 ₪ אשר התחלקו בין שני הזוכים.

שר החינוך גלנט אמר בטקס: "ליוצר אין פרס גדול יותר מאשר אהבת הקהל. היום האהבה וההערכה מזוקקות לפרס, לאלו שבזכותם התרבות היהודית מצליחה, גם בימינו, לרגש ולעניין רבים כל-כך. כמה סמלי ששמו של אורי ז"ל מכבד את הפרס שמרכזו בתרבות היהודית. אורי היה יוצר כזה, שמחובר לתרבות בכל נימי נפשו. אני גאה ושמח להעניק את הפרסים בשמו. מצדיע ל-13 הזוכים על מפעל חייהם ותרומתם לתרבות היהודית, ומאחל לכם שנים רבות של יצירה".

מנכ"ל משרד ההשכלה הגבוהה והמשלימה, מרדכי בניטה: "היום, ר״ח ניסן, היום בו נחנך המשכן, שבבנייתו, באה לידי ביטוי היצירה היהודית של בצלאל ואליאב, עליהם נאמר שהיו חכמי לב. כמה סמלי שאנו מעניקים את הפרס ל-13 הזוכים, כאן, למרגלות הר הבית, בסמוך לשערי חולדה. הפרס ע״ש השר והסופר אורי אורבך ז״ל, מביא לידי ביטוי את הטוב והיפה שיש בכם ובסביבתכם לטובתם של תושבי מדינת ישראל. עלו והצליחו״.

הרב איתיאל בר לוי, מנהל האגף לתרבות יהודית: "הזוכים הם מעצבי הרוח בעם ובתרבות היהודית. בשנים האחרונו ישנה פריחה גדולה ביצירה היהודית במגוון תחומי האמנות והיצירה. אני רוצה לברך את הזוכים ובני משפחותיהם, וכמובן את ועדות הפרס, ששקדו במשך זמן רב לבחינת היצירותף ומקווה שהדבר יביא להמשך היצירה והשגשוג בתחום התרבות היהודית".

מיכל אורבך, אלמנתו השר אורבך ז"ל, נאמה בטקס: "כל אחד מהיושבים כאן זכה במתנה ייחודית משלו משמיים. קורה שבשלב כלשהו בחיים בודקים אם יש פתק החלפה, אולי בדומה ליונה הנביא - חשים שיש כאן שליחות שעלולה להכביד, דורשת אחריות, אבל אתם כאן כי בחרתם לפתוח את המתנה ולפתח אותה באופן מיוחד, והציבור בארץ ובעולם נהנה מפירותיה.

"תבורכו, כל אחד ואחת מכם, בעלי החלומות והדמיונות, על היצירה הייחודית שלכם המוסיפה עוד אבן יקרה ומשמעותית בפסיפס המגוון של החברה הישראלית, עוד פס ייחודי וצבעוני בכתונת הפסים הססגונית של כולנו.

"תודה לשר יואב גלנט, תודה למנכ"ל המשרד להשכלה גבוהה ומשלימה מרדכי בניטה שעמל על המשך מפעל הפרס, בשיתוף פעולה עם השר לשעבר זאב אלקין ועם מנהל האגף לתרבות יהודית הרב איתיאל בר לוי, וכמובן תודה גם לחברי הוועדות. ברכות חמות לזוכים", איחלה אורבך.

צילום התמונות: אליהו ינאי