השר אלי כהן בפגישה בשארם א-שייח'
השר אלי כהן בפגישה בשארם א-שייח'צילום: דוברות

שר המודיעין, אלי כהן, מברך על הכוונה של חברת ישראייר להפעיל קו של טיסות ישירות בין ישראל לשארם א-שייח'.

זאת, בעקבות הביקור של השר כהן בשארם בשבוע שעבר, שבמסגרתו הוביל משלחת ביטחונית ועסקית בה השתתף, בין היתר, בעלי ישראייר איש העסקים רמי לוי.

במהלך הביקור, שבו נפגש השר כהן עם צמרת המודיעין הכללי, התקיימו פגישות גם בין יותר מ-20 אנשי עסקים ישראלים עם מקביליהם המצרים.

בין התחומים שעלו בשיחות אלה היו מזון, בנייה, מים, גז, חשמל, חקלאות ותיירים, שם ייצגו את ישראל מלבד רמי לוי גם מנכ"ל "קשרי תעופה" יורם מוטעי, מנכ"ל "השטיח המעופף" אייל קשדן ומנכ"לית "דיזינהאוז" חני סובול.

בשנת 2020 השלימו המצרים בניית גדר באורך 43 ק"מ המקיפה את שארם א-שייח', מה שהפך אותה ליעד בטוח עבור תיירים רבים מכל רחבי אירופה. כעת, כאשר שארם א-שייח' היא "אי" בטוח ומאובטח, בכוונת המצרים לפעול להחזרת התיירים הישראלים ליעד זה.

שר המודיעין אלי כהן ציין, "אני מברך את חברת ישראייר ואת הבעלים רמי לוי, שיצא איתי במשלחת החשובה למצרים, על הגשת הבקשה לטוס מישראל לשארם א-שייח'. מדובר באחד היעדים האהובים על הישראלים, שנמצא במרחק של קצת יותר משעת טיסה, ואני סמוך ובטוח שתיירים מישראל יוכלו לשוב לשם כבר במהרה. בעקבות המהלכים שעשו המצרים, בדגש על בניית גדר הביטחון, בכוונתי לפעול מול גורמי המודיעין והביטחון בישראל כדי להחריג את שארם א-שייח' מההתראות הקיימות, ולאפשר להמוני תיירים ישראלים לבקר במקום – עכשיו גם בטיסה".