מיקי זוהר באולפן ערוץ 7

שמונה ימים לפני הבחירות התארח יו"ר הקואליציה ח"כ מיקי זוהר באולפן ערוץ 7 והודה שהממשלה האחרונה בראשה עמד הליכוד לא היתה טובה במיוחד.

"זו היתה ממשלה מאוד מקרטעת ולא היה בה שום תוכן אמיתי או קווי יסוד משותפים, כיון שהברירה היחידה הייתה הממשלה הזו או ללכת לבחירות רביעיות תוך כדי משבר הקורונה. אלו. זו לא הייתה קואליציה שאפשר היה לנהל אותה", טוען זוהר.

הוא ממשיך בקו של חבריו למפלגה וראש הממשלה שמפנה את האש לעבר מפלגת ימינה ונפתלי בנט. "אין לי שום דבר אישי נגד 'ימינה', באופן אישי אני מעריך את נפתלי בנט ואיילת שקד. הבעיה שלי זה שהם לא התחייבו להקים ממשלת ימין. כי ממשלת ימין בסופו של דבר חייבת להיות מורכבת מהליכוד, מהמפלגות החרדיות ומהציונות הדתית. רפורמה במערכת המשפט, ענייני ארץ ישראל, דת ומדינה. אי אפשר לקדם דברים כאלה עם יאיר לפיד, ליברמן ומרצ".

גם על זאב אלקין מתקווה חדשה, עד לא מזמן שותפו למפלגה, אין לו מלים טובות. "ההחלטה של אלקין הייתה אופרטיוניסטית. הוא זיהה שהליכוד מאוד נחלש וקיבל הזדמנות אצל גדעון סער לחדש את הקריירה הפוליטית שלו ולהעצים את עצמו. מה שמפריע לי אצל סער ואלקין כרגע זה שהם מוכנים להפקיר את האידיאולוגיה שלהם בגלל השנאה האישית לנתניהו. הדבר הזה בעיניי הוא לא הגיוני".

"אני ראיתי את אלקין מתבטא באיזשהו נאום אחרי שהוא סיים את תפקידו. הוא ירק לבאר ששתה ממנה. הם ימכרו הכל כדי לפגוע בנתניהו. לכן צריך לדעת שמי שמצביע לסער יקבל את זנדברג כשרת החינוך ואת מרב מיכאלי כשרת העבודה ואת יאיר לפיד כראש ממשלה".

זוהר גם מגיב לשאלה מדוע הליכוד לא קידם רפורמות אמיתיות במערכת המשפט. "אני מסכים שלא עשינו מספיק. אבל צריך לראות גם את הסיטואציה הפוליטית. קל נורא להאשים את הליכוד. אני עצמי מתחתי ביקורת על נתניהו בעניין הזה. אני רוצה להזכיר לכולם - לא היו כמעט הזדמנויות. בהתחלה לפיד עצר בעדנו, אחרי זה כחלון. בסוף כדי לעשות שינוי אתה צריך 61 אצבעות".

לדעת זוהר המצב הפוליטי הנוכחי "נראה מאוד קרוב להכרעה. כרגע אי אפשר לדעת אם ננצח או לא. אני מקווה שהבחירות יוכרעו לטובת הימין. שהעם שלנו לא יצטרך ללכת לקלפי בפעם החמישית".

הליכוד בחר ביותר ממערכת בחירות אחת להקים ממשלה עם השמאל, למרות ההצהרה על הכוונה לכונן ממשלת ימין. זוהר לא מכחיש. "לא הייתה שום אלטרנטיבה. עד עכשיו ליברמן היה משלים לנו את הקואליציה. לא היה לנו את הרוב הנדרש לעשות שינויים".

הוא לא מתרגש מהאפשרות שהקואליציה תיתמך ביו"ר עוצמה יהודית איתמר בן גביר. "אם תקום פה קואליציה שתהיה בה 61 מנדטים ויותר, שחלק מהם אנשי ימין 'הארדקור', יהיו כאן שינויים טובים לישראל בהמון תחומים. גם אם תהיה כאן אצבע אחת שתהיה 'קשה לניהול' בסוף יהיו קווי יסוד ואף אחד לא ירצה שקואליציה כזאת תתפרק. מאז קום המדינה לא הייתה קואליציה ימנית אף פעם".

לדבריו, הליכוד מתחייב שראש הממשלה לא יקים שוב קואליציה וידחה את הציונות הדתית. "ברגע שיהיו 61 מנדטים שהם ימניים זו תהיה הקואליציה שתקום. רוב המפלגות לא רוצות את נתניהו כראש הממשלה ויעשו הכל כדי למנוע ממנו את התפקיד. אני לא אמרתי מעולם שנתניהו לא היה ראש הממשלה הימני ביותר במדינת ישראל, אבל בסוף הוא המנהיג שהצליח להשאיר את הימין בהנהגת המדינה. וזו הסיבה שהוא נרדף".

כשמיקי זוהר מדבר על רדיפה הוא מכוון ליועץ המשפטי לממשלה. "אני חושב שמנדלבליט הלך כעיוור אחרי שי ניצן. ראינו כל מיני דברים שנחשפו ונותנים תשובות לתהיות שלנו. הרי ההחלטה להגיש כתב אישום על עבירות של שוחד שקשורות ביחסי תקשורת-פוליטיקה זה עניין חסר תקדים לא רק בישראל גם בעולם כולו. כנראה משום ששי ניצן החליט שהוא צריך לנטרל את נתניהו. והדבר הזה בעיניי הוא חמור מאוד".

האם נתניהו יבקש לחוקק את החוק הצרפתי? "ראש הממשלה אמר בצורה ברורה שהוא לא מעוניין בחוק הזה. והוא חושב שהחוק הזה לא רלוונטי מבחינתו כיון שרואים איך התיקים נגדו קורסים. הוא הולך לנצח במשפט וצדקתו תצא לאור".

מתקווה חדשה נמסר: ''הליכוד שולח בריונים להפעיל אלימות ולפוצץ כנסים של גדעון סער ותקווה חדשה. ההתבטאויות המפלגות של מיקי זוהר הן המשך ישיר בקמפיין השיסוי והאלימות של נתניהו שמטרתו אחת: להפחיד בוחרי ליכוד לשעבר להצביע תקווה חדשה. את שיטות הפעולה הפסולות האלו נחליף בעוד שמונה ימים בקלפי''.