דויד ויצמן
דויד ויצמןצילום: יחצ

התקדמות משמעותית בפקולטה למדעי החיים באוניברסיטת בר אילן בפיתוח זני צמח הקנאביס העמידים הפני מחלות הפוגעות בצמחים.

מדובר במחקר חדש, הנעשה בשיתוף פעולה בין חוקרי אוניברסיטת בר אילן וחברת 'CANN-IL' בראשות יוסף ויצמן, המהווה אבן דרך משמעותית במרוץ להבטחת זני קנאביס רפואי איכותיים ובריאים ללא צורך בריסוסים והקרנות.

דויד ויצמן, בנט של חיים ויצמן, משמש כראש יחידת הפיתוח העסקי בחברה. "המטרה שלנו היא לרתום את הידע העצום שצבור באקדמיה כדי ליצור 'זני עילית' של קנאביס, כלומר, לטפח זנים שיכילו את כל התכונות אותן מחפש המגדל: ריכוזי קנבינואידים גבוה, הרכבי ריח ייחודיים ולא פחות חשוב עמידות למחלות", הסביר.

לדבריו, "נכון להיום, 'CANN-IL' היא בין היחידות בעולם עם יכולות פיתוח של זנים כאלו. חוקרי בר אילן הצליחו להקדים משמעותית את לוח הזמנים לפיתוח הזנים העמידים בפני מחלות. בתחילת הדרך הערכנו שנמתין לפחות 5 שנים עד לתוצאות ראשונות של המחקר. בפועל הצלחנו לעשות זאת בשנתיים, הישג אדיר".

"מטרותינו להציב סטנדרט חדש לשוק הקנאביס העולמי, למנוע ריסוסים והקרנות הפוגעים במגדל, בצמח ובצרכן ובכך להקל על המגדלים לספק למטופלים זנים איכותיים ובטוחים לשימוש", כך ויצמן.

ראש צוות המחקר בפקולטה למדעי החיים באוניברסיטת בר אילן וחתן פרס ישראל לחקר החקלאות, פרופ' יגאל כהן, אמר: "הודות לשיתוף פעולה בין 'CANN-IL' וצוות החוקרים, הצלחנו לייצר זני קנאביס רפואי איכותיים עמידים למחלות. השימוש בזנים אלה יתרום רבות לאיכות הסביבה ויספק לצרכנים תוצרת איכותית ובטוחה".