מרב מיכאלי בכנס ירושלים
מרב מיכאלי בכנס ירושליםצילום: לירון מולדובן

יו"ר מפלגת העבודה, ח"כ מרב מיכאלי, תקפה בצהריים (שני) בראיון בכנס ירושלים של העיתון "בשבע" את יו"ר מפלגת הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ'.

"אנחנו מתמודדות עם דרישה של לחשוף את הגוף או הדרישה המחמירה לכסות את הגוף, כך או כך הגוף של נשים הוא שדה קרב שנשים לא מנהלות אלא גברים מנהלים. בשבילי פמיניזם אומר 'תני לי אופציות', יש לי עניין שלכל אחת ואחד תהיה לה או לו בחירה חופשית", אמרה מיכאלי.

בנוגע לסמוטריץ' שניגש לעניין האלימות במשפחה מזוית תלונות השווא, השיבה: "אני מוחה על התוכנית של סמוטריץ, התוכנית הזו היא באמת חרפה. הוא מסוכן לנשים ומעודד פגיעה מינית. אסור שזה יכנס לכנסת ישראל. המציאות היום היא שבקושי 10 אחוז מהנפגעות פונות בכלל לקבל עזרה, ועוד פחות מהן הולכות להתלונן במשטרה. ומתוך אלו שכן מתלוננות, 87% מהתיקים נסגרים. וסמוטריץ' רוצה לרדוף את אלו שכן מתלוננות".

"היום קראתי בעיתון שאישה חרדית אומרת שאם יאנסו אותה לא תתלונן כי יאשימו אותה, אז סמוטריץ בא ומאיים על נשים וסותם להן את הפה בזה שירדפו אותן בתלונת שווא. סמוטריץ' מבקש מרשם של תלונות שווא, כשאין במדינת ישראל מרשם של עברייני מין! אבל הוא רוצה מרשם של עבירות תלונות שווא. זה מסוכן בצורה בלתי רגילה, האופן שבו זה יגרום לנשים לא להתלונן על כל הזוועות, זה בפירוש מעודד פגיעה מינית", תקפה מיכאלי.

"חשוב להבין לפי משטרת ישראל אחוז תלונות השווא הוא 0.2 אחוז מהתלונות, אבל זה לא חריג בפגיעה מינית או אלימות. הרוב המכריע הוא אלו שלא מתלוננות בכלל, את זה צריך למגר ועם זה צריך להתמודד, ולא לסתום את הפה לאמיצות היחידות שמתלוננות. מה שסמוטריץ' רוצה זה גן עדן לאנשים שמתנהגים, לפי החשד, כמו משי זהב, וגיהנם לנפגעות", טענה.