טקס החתימה
טקס החתימהצילום: נטלי מיכלסון

יו"ר מרצ ניצן הורוביץ ויו"ר סיעת מרצ ח"כ תמר זנדברג חתמו היום (ב') על הסכם ליגלייז21.

על פי ההסכם, מרצ מתחייבת לפעול לקידום חקיקה לאי הפללת צרכני קנאביס ומחיקת הרישומים הפליליים בתוך שלושה חודשים, וכן לגליזציה מלאה והסדרת שוק הקנאביס לכל בגיר בישראל בתוך שנה.

יו"ר מרצ, ח"כ ניצן הורוביץ, ציין "מרצ נאבקת כבר שנים למען לגליזציה מלאה של קנאביס, ותמשיך להיאבק על כך גם בכנסת הבאה. המשטרה לא צריכה לרדוף אחרי מיליון אזרחים שפשוט רוצים לחיות בשקט ולהפוך אותם לפושעים, או למנוע מחולים את התרופה שהם זקוקים לה כל כך. הגיע הזמן לעשות בישראל את מה שעשו כבר בהרבה מדינות אחרות בעולם - להפוך את הקנאביס לחוקי".

יו"ר סיעת מרצ, ח"כ תמר זנדברג, שהייתה חברת הכנסת תומכת הלגליזציה הראשונה שעמדה בראש ועדת הסמים: "מרצ הייתה הראשונה שתמכה בלגליזציה והראשונה שקידמה את הנושא. במידה רבה מרצ אחראית להתקדמות המשמעותית שחלה בשנים האחרונות. עישון קנאביס בשעות הפנאי הוא לא פשע ואין כל סיבה שיהיה פלילי. החוק הוא זה שהופך כמיליון אזרחים נורמטיביים לעבריינים. צריך לשנות את החוק ולא אותם. אנו נפעל לשנות את המציאות הזו".

אופיר שיקרקה מוביל תנועת ליגלייז ועו"ד חץ-דוד, מנכ"ל עלה ירוק לשעבר, מסרו "אנו מברכים את יו"ר מרצ ניצן הורוביץ שהתחייב וחתם על ההסכם בשמו ובשם המפלגה ביחד עם חה"כ תמר זנדברג.
בשם קמפיין הסכם ליגלייז 21 וכל שותפות הקמפיין ובפרט מפלגת עלה ירוק אנו קוראים לשקול בחיוב להצביע להם, ומכניסים את מפלגת מרצ היום לרשימת המומלצים שלנו. אנחנו קוראים לכל צרכני הקנאביס בישראל ותומכי הלגליזציה באשר הם להצביע רק למפלגות שחתמו על הסכם ליגלייז21".