תקנות שושן פורים הופלו במליאה

מליאת הכנסת הפילה את תקנות 'שושן פורים' ולפיכך הקנסות שהעניקה המשטרה במהלך יום "שושן פורים - בוטלו.

מאחורי הפלת התקנות עמד חבר הכנסת ישראל אייכלר מיהדות התורה לצד ארבעה חברי כנסת נוספים מש"ס אל מול שני חברי כנסת שתמכו באישור התקנות.

בדברים שנשא במליאת הכנסת במהלך הדיון המקדים אמר ח"כ אייכלר כי "בהגדה של פסח אנו אומרים מה נשתנה הלילה הזה מכל הלילות. בדרך רמז אומרים שהלילה זו הגלות, והשאלה היא מה נשתנה הגלות האחרונה של אלפיים שנה מכל הגלויות שהיו קצרות יותר? שהלילה הזה, הגלות הזו, כולו מצה, מצה זו מריבה. בגלל המריבות והמחלוקות אנחנו לא נגאלים.

"השנה האחרונה הייתה שנת קורונה. מה עוד אמור לאחד את העם יותר מאשר וירוס שפוגע בכולם מבלי להבחין בין ציבורים ומגזרים? ומה שקרה בפועל, שנוצרה הסתה נגד הציבור החרדי שהוקע כמפיץ המחלה. כל התכניות היו כיצד ליזום סגרים דווקא בחגים, ודווקא בבתי הכנסת ששם לדבריהם הכי מסוכן.

בדבריו התייחס לדו"ח המשטרתי הפנימי שלטענת יהדות התורה הוא שהשתית את ההחלטה לאסור על כניסה ויציאה של תח"צ במהלך חג הפורים בירושלים.

"היה דו"ח של משטרת ישראל שבפורים המשולש ישנה סכנה כי יש מנהג להשתכר תוך כדי קריאת המגילה, ולכן צריך לסגור את העיר בשושן פורים. מדינת ישראל המתיימרת להיות מדינת העם היהודי אינה יודעת שבפורים המשולש לא קוראים מגילה, ושבקריאת מגילה לא שותים. הדו"ח לא נכתב בערבית או בפולנית, אלא בעברית".

בהמשך התייחס לדברי ההסתה של ליברמן בסוף השבוע האחרון. "זה היה רק סמל להתנהלות מול המגזר החרדי. כשאיש ציבור מופיע בטלוויזיה ואומר שצריך לקחת את החרדים במריצה ולזרוק אותם למזבלה, בלי לפחד שיגיבו לו, זה מראה שיש לו תומכים שמגבים אותו. כל אלו שצחקו סביבו, הם כמו אותם שלא מחו נגד ההסתה בכל ימי ההיסטוריה, נגד מה שנעשה לעם היהודי. תארו לכם איש ציבור או איש תקשורת באירופה שיגיד על היהודים שצריך לזרוק אותם במריצה למזבלה טובה. הוא הרי לא היה מחזיק בתפקידו עוד יום אחד".

ח"כ אייכלר הזכיר: "אמרנו לאורך כל התקופה שהסגר השכונתי אינו תרופה. וזה הוכח לאורך כל השנה האחרונה. הסגר לא מנע שום דבר. ובכל זאת רצו לעשות דווקא סגרים על בני ברק ושכונות חרדיות. האשימו את החרדים שבגללם סוגרים את כל המדינה. לכן אני מבקש להתנגד לתקנות בפרט שהן על מה שהיה בדיעבד. ובעיקר אני מבקש להסיר את התקנות של המצור על ירושלים".