יריב לוין בכנס ירושלים
יריב לוין בכנס ירושליםצילום: מאיר אליפור

ח"כ יריב לוין, יו"ר הכנסת, השתתף היום (שני) בכנס ירושלים של העיתון "בשבע" וסיכם את הקדנציה הקצרה שלו כיו"ר הכנסת ה-24.

"היתה לי קדנציה חריגה ולא רגילה כי הייתה ממשלה לא יציבה ובלי רוב ברור, אבל הצלחתי לעשות כמה דברים חשובים ולא ברורים מאליהם. אני מאוד מקווה שבכנסת הבאה תהיה אפשרות להשיב את עקרון הפרדת הרשויות למקום שהוא צריך להיות בו", ציין לוין.

"אני מודה שקיוויתי שהממשלה הזאת תתפקד בצורה יותר טובה. משבר הקורונה חייב ממשלה יציבה ומרגע שזה לא קרה, אנחנו נמצאים בבחירות נוספות שתביא לממשלה יציבה וטובה כפי שהיה ב-2015", הוסיף.

לדבריו, "ברור לחלוטין שאנחנו בעד מי שבעד לשבת איתנו בממשלה, ונגד מי שאומר שיש אופציה לשבת תחת ממשלה עם יאיר. להצביע לבנט אומר להעביר קולות לשמאל. בחר לחתום הסכם עודפים עם סער וסער אומר שהוא לא הולך עם ביבי אלא עם לפיד והעובדה. ברור לחלוטין מי שמצביע בנט מצביע לממשלה שהיא ממשלת שמאל".

"מפלגת הציונות הדתית אומרת בצורה ברורה שתלך לממשלה ברורה בראשות ביבי והליכוד. אני רוצה שאנשים יצביעו בעד הליכוד. ביבי זקוק לגיבוי ציבורי רחב. אנחנו בשלב שאפשר עוד לשכנע ולדאוג שמצביעי הימין לא ישארו בבית וילכו להצביע", הסביר לוין.

"הייתי אומר שהיו השנה שני דברים משמעותיים- פעם ראשונה יו"ר כנסת באופן חד וברור מונע את ניסיונות בית המשפט לפלוש לכנסת ואומר שאין להתערב בחוקי יסוד. נקודה שניה היא שהכנסת המקום הכי מסוכן בתקופת מגפה משום שיש 120 חברי כנסת יחד באלפי ישיבות עם אלפי עובדים בבנין. העובדה שהצלחנו בצעדים יצירתיים ותפקוד הכנסת לאורך כל המגפה ללא שום הנחות זה הישג עולמי", סיכם לוין