עמירם בן אוליאל בבית המשפט
עמירם בן אוליאל בבית המשפטצילום: AVSHALOM SASSONI/POOL

סנגוריו של עמירם בן אוליאל, עו"ד יהושע רזניק ועו"ד אביגדור פלדמן, הגישו בקשה דחופה לבית המשפט העליון לביטול צו איסור הפרסום על נימוקי ערעורו על הרשעתו.

נימוקי הערעור הוגשו שבוע שעבר לבית המשפט העליון, בהם דרשו עורכי דינו של בן אוליאל לזכותו בתיק, בין היתר בטענה שההודאות הוצאו ממנו בעינויים.

שופט בימ"ש העליון אלכס שטיין קיבל את בקשת הפרקליטות ואישר ביום חמישי האחרון צו איסור פרסום זמני על נימוקי הערער.

בבקשת ביטול הצו ציינו עורכי דינו של בן אוליאל כי "כל שמופיע ומצוטט בערער הוא מתוך החלטה במשפט הזוטא שהותרה לפרסום.. אין בערעור פירוט, התייחסות או אזכור של החלקים החסויים. די למערער שהחלקים הגלויים כדי להצביע על מהותם מעוררת הסלידה ומעלה קבס של העינויים שהופעלו על המערער".

בהמשך הפניה צוטטה ההחלטה שהותרה לפרסום ממשפט הזוטא. "אני סבורה כי לא ניתן לקבל את הודאות הנאשמים שניתנו במהלך חקירות הצורך בענייננו כראיה קבילה. האמצעים המיוחדים שהופעלו פגעו בזכותם של הנאשמים לשלמות הגוף והנפש וכללו פגיעה פיסית, לחץ נפשי ואלמנטים של השפלה ופגיעה בכבוד".

עוד פורסם במשפט הזוטא כי "בחינת האמצעים שהופעלו, תדירותם ומשך הפעלתם, כמו גם תיאור הנאשמים והחוקרים את מהלך החקירות, מחייבת לקבוע כי מדובר בפגיעה חמורה בזכויות היסוד הבסיסיות.. פגיעה זו מחייבת פסילתן של ההודאות בענייננו, אף מבלי לבחון את השפעתם בפועל של האמצעים על חופשיות רצונם של הנחקרים".

בבקשה נטען כי לא היה מקום להוצאת צו איסור הפרסום, היות והערעור מפנה רק לפסק הדין הגלוי של בית המשפט מרכז. לפי הנכתב בבקשה, טענת הפרקליטות כי הערעור כלל פירוט של אמצעי חקירה חסויים אינה אמת. עורכי הדין הדגישו כי לא נמסרו להם החלקים החסויים, ויתרה מכך "לא ביקשו לקבל חלקים אלה כי לא נזקקו להם לצורך הערעור".