הרב יצחק יוסף והרב דוד לאו
הרב יצחק יוסף והרב דוד לאוצילום: הדס פרוש, פלאש 90

הרב הראשי לישראל הרב דוד לאו הודיע למרכז רבני אירופה: "הרבנות הראשית בישראל תוסיף בשטרות מכירת החמץ שהיא מזכה את מכירת החמץ גם ליהודים בתפוצות שאינם מודעים למכירת חמץ".

הרב לאו מסר שיעור במסגרת ערוץ השיעורים של "מרכז רבני אירופה", וציין לשבח את היוזמה שלהם לאפשר מכירת חמץ לקהילות היהודיות באירופה בשפות אנגלית, צרפתית ועברית באמצעות הטכנולוגיה המקוונת.

במהלך השנה האחרונה, בה היכה נגיף הקורונה הקטלני ברחבי העולם ולא ניתן היה לקיים כנסים וסמינרים מקצועיים לרבנים ברחבי אירופה, קיים "מרכז רבני אירופה" עשרות שיעורי הלכה מקוונים במגוון נושאים. מאות רבנים ודיינים מרחבי אירופה השתתפו בהם באופן פעיל. בין השאר התקיימה סדרת שעורים יומית בהלכה שנמסרה בערוץ שיעורים של "מרכז רבני אירופה", לזכרו של הרב בנימין וואלף ז"ל, ששימש שליח הרבי מליובאוויטש זצ"ל בהנובר שבגרמניה.

לקראת חודש ניסן, בו עולים מגוון רחב של שאלות הלכה למעשה, קיים הרב לאו שיעור הלכה למעשה בנושא ערב פסח שחל בשבת. במהלך השיעור השיב הרב לאו לשאלות רבות שהופנו אליו. בין השאר עלה גם נושא מכירת חמץ לגוי. הרב לאו נענה לבקשת הרבנים והבטיח שבנוסח שטר מכירת החמץ שתפעיל הרבנות הראשית בישראל, יהיה גם סעיף בו ייכתב כי המכירה תחול גם לכל יהודי שיש ברשותו חמץ בתפוצות. הדברים עוררו שיח הלכתי ער במשך זמן ארוך בין הרבנים שביקשו ללבן שורה של פרטי הלכה.

יו"ר "מרכז רבני אירופה" הרב מנחם מרגולין אמר כי ערוץ השיעורים של "מרכז רבני אירופה" מחליף בימים אלה, בהם נגיף הקורונה הקטלני נוטל חיים, את הכנסים והסמינרים המקצועיים השונים שערך "מרכז רבני אירופה" במהלך השנה לרבנים בערים שונות ברחבי אירופה.

מנכ"ל "המרכז" הרב אריה גולדברג ציין בסיפוק את מגוון השיעורים, הלכה למעשה, שנמסרו ויימסרו במסגרת ערוץ השיעורים. הוא הודה לרבנים והדיינים שעשו מאמצים רבים למסירת השיעורים ברצף.