בני גנץ
בני גנץElad Malka

ראש הממשלה החליפי, שר הביטחון ויו"ר כחול לבן בני גנץ, החליט לפתוח חזית נגד יו"ר יש עתיד יאיר לפיד, ומתח עליו ביקורת חריפה,

לטענתו: "לפיד מנסה לחסל אותי, כי הוא רוצה לחסל כל אלטרנטיבה שהיא לא יאיר לפיד. לא אתן לו לעשות זאת. הוא לא רוצה שתהיה עוד אלטרנטיבה בגוש מרכז שמאל. אני ממשיך לרוץ עד הסוף". גנץ שוחח עם גולן יוכפז וענת דוידוב ב־103fm והתייחס למצב המפלגה בסקרים.

שבוע בדיוק לפני יום הבוחר עלה לשידור ראש הממשלה החליפי ושר הביטחון בני גנץ, והביע את דעתו על המצב הפוליטי. הוא מתח ביקורת חריפה על שותפו לשעבר יאיר לפיד, והבהיר כי הטענות באשר לעריקים בכחול לבן שקריות: "בכחול לבן אין עריקים, והיא מפלגה מוצקה. אני מגלה אחריות, ולכן אני נשאר חזק ויציב מעל אחוז החסימה. אני לא הורס את הכול אני מציל את הכול, אני מציל את ישראל ממזימותיו של ראש הממשלה לפגוע במדינת ישראל".

עוד הוסיף: "יאיר לפיד פועל נגד המפלגות בגוש, מה שנתניהו לא עושה. אני לא שמח לראות את המצב שבליכוד יש אחדות גושית, שסמוטריץ' מודיע הבוקר שצריך לבטל את המשפט של נתניהו, זה על התוכנית של נתניהו בדיוק. על זה אני נלחם".

בסבב הבחירות האחרון גנץ קיבל את המנדט להרכבת הקואליציה, ולבסוף נכנס לממשלת האחדות עם נתניהו. גולן יוכפז וענת דוידוב תהו על מי ימליץ במערכת הבחירות הנוכחית לראשות הממשלה. על כך הוא השיב: "מי שיראה לו שיש לו 61 מנדטים ואפשר להקים באמצעותם ממשלה וקווי היסוד יהיו מוסכמים – יקבל את התמיכה שלי. אני רוצה להחליף את נתניהו".

אם זה לפיד?

"אם זה יאיר לפיד אז יאיר לפיד, למה לא?"

"נתניהו מתנהג בצורה בלתי אחראית"

על מניעתה של עמאן את טיסתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו לאיחוד האמירויות, שהובילה אותו על פי הדיווחים, להורות למשרד התחבורה על סגירת המרחב האווירי בין שתי המדינות, מבלי שהודיע או התייעץ עם גורמי המודיעין והביטחון, אמר: "נתניהו מתנהג בצורה בלתי אחראית ומסכן את יחסי ישראל וירדן. נתניהו לקח החלטה אישית ודרמטית. סוגרים את השמיים מעכשיו לעכשיו רק כשיש אירוע ביטחוני או בטיחותי, זה לא נועד לשימושו, לכן טוב שאמצא בממשלה. כל מה שמעניין אותו זה המשפט שלו, זה מה שהוא מנסה לעשות והוא מוכן למכור את הכול".

אם זו החלטה אישית שנתניהו קיבל, אז איפה אתה מצליח למנוע ממנו?

"אני נמצא במשרד הביטחון שמתנהל בממלכתיות יתרה, אם לא הייתי שם, גם לשם הזבל הזה יכול היה להגיע".

איזה זבל?

"ההתנהלות הלא אחראית, אני חוזר בי מהמילה הזאת".