עזה
עזהצילום: Abed Rahim Khatib/ Flash90

בפעילות משותפת של המטה הלאומי ללוחמה כלכלית בטרור (מט"ל) במשרד הביטחון, פיקוד מרכז והמרכז הלאומי לאבחון מטען וגורמי המכס ברשות המיסים, נתפסו לאחרונה חומרי גלם שיועדו לבתי דפוס אשר משמשים את חמאס ברצועת עזה.

בין היתר נתפסו מכולות של חומרי נייר שהגיעו דרך נמל אשדוד ומשלוח גדול של מוצרי דיו שנעשה ניסיון להכניסו לרצועת עזה דרך מעבר כרם שלום.

אחד מבתי הדפוס ברצועת עזה שאליו יועד הציוד שנתפס הוא "בית הדפוס אמואג'" אשר נותן שירותי דפוס לחמאס, לרבות הדפסת עלונים, פוסטרים ומסרי תעמולה לזרוע הצבאית של חמאס.

בית הדפוס השני שאליו יועד הציוד שנתפס הוא "בית דפוס אלארקם", המדפיס את העיתון "פלסטין", העיתון הרשמי של חמאס ברצועת עזה. עיתון "פלסטין" זכור מתמונתו של גלעד שליט בשבי החמאס, בה נראה החייל החטוף מחזיק בגיליון של העיתון כדי להוכיח את היותו כלוא בידי חמאס ואת מועד צילום התמונה.

שר הביטחון גנץ אמר: "בתי הדפוס של חמאס הם כלי תעמולה שיוצר מכונת הסתה, שקרים וטרור. לצד הפעילות המבצעית "הקלאסית", נמשיך לפעול באמצעות כלים כלכליים בהובלת המט"ל בכדי לייבש את ביצת הטרור".

צווי התפיסה מפורסמים באתר המט"ל, מתורגמים לאנגלית ולערבית ומופצים במעגל רחב למערכת הפיננסית הממוסדת בארץ ובעולם ולחברות מודיעין עסקי, דבר המאפשר להגביל ולסכל את פעילות הגורמים המוזכרים בצו.