הדמיית ההנגשה במערת המכפלה
הדמיית ההנגשה במערת המכפלהצילום: א. סטודיו בשיתוף קזס אדריכלים

ח"כ קטי שטרית (הליכוד) וחברי כנסת נוספים פנו השבוע ליו"ר ועדת החוץ והביטחון, ח"כ צבי האוזר, בדרישה כי יקדם את העבודות להנגשת מערת המכפלה.

כזכור, בית המשפט המחוזי בירושלים דחה לפני כשבועיים את עתירת עיריית חברון וארגון השמאל הקיצוני "עמק שווה" נגד תכנית הנגשת מערת המכפלה בחברון.

השופט רם וינוגרד קבע כי לא נפל כל פגם בהחלטת המנהל האזרחי להפקיע את סמכויות עיריית חברון ולבצע תכנון של הנגשת המערה, מאחר שהעירייה נמנעה במשך שנים מלבצע בעצמה את תכנון וביצוע ההנגשה.

"לצערי, חרף ההתפתחות החיובית טרם החלו העבודות בשטח", כתבה ח"כ שטרית לח"כ האוזר. "תפקידה וחובתה של הוועדה לפקח על המינהל האזרחי ולוודא את תחילת עבודות ההנגשה".

"לפני שבועיים התחייבת שמיד אחרי הדיון בבית המשפט תפעל לקיום סיור ודיון בנושא, ועל כן אנו קוראים לך לעמוד בהתחייבותך ולקיים דיון בנושא למען הנגשת האתר הקדוש וההיסטורי לכלל הציבור", כך ח"כ שטרית, ח"כ שבח שטרן, ח"כ חיים כץ, ח"כ אתי עטיה, ח"כ עמית הלוי, ח"כ מיקי זוהר, ח"כ מטי יוגב, ח"כ אריאל קלנר וח"כ שלמה קרעי.

ח"כ שטרית מסרה: "אני לא אנוח ולא אוותר עד שהמעלית תקום פיזית. לא בדיבורים". ח"כ שטרן: "לא ייתכן שהנגשת המערה תתעכב בגלל חששות מראש עירית חברון הרוצח או כל סיבה אחרת. המקום שלנו בריבונות שלנו ואנחנו בעלי הבית במקום. חייבים עוד היום להתחיל בעבודות הנגישות במקום".

לקריאת פסק הדין המלא