נפתלי בנט בבית אל: החלום שלי - ממשלת ימין וממשלת ריפוי

יו"ר מפלגת ימינה ושר הביטחון לשעבר נפתלי בנט ביקר היום (שלישי) ביישוב בית אל בבנימין, הסביר מדוע הוא מקדיש את רוב זמנו לדאגה לפרנסה של אזרחי ישראל, וסיפר מהם תוכניותיו ליום שאחרי הבחירות.

''אנחנו לא באובססיה על שום תפקיד, אנחנו באובססיה על המדינה, על הארץ על העם", אמר בנט במהלך ביקורו. "אולי זה מה שמייחד את הנבחרת שלנו, נטו בשביל עם ישראל וארץ ישראל''.

לדבריו, הבחירות הקרובות הם לא בין גוש הימין לשמאל. ''לימין יש 80 מנדטים, השמאל כולו בצורה הכי רחבה עם לפיד זה 30 מנדטים. הדרמה היא לא בין ימין לשמאל, היא באמת האם להמשיך להיתקע ולהגיע לבחירות חמישיות, שישיות ושביעיות.

בנט תקף את הליכוד, ''אני אומר את זה בצער, אבל היום הליכוד היא מפלגה שלא מתנהלת בצורה ראויה, הם עסוקים באמת לא לשם שמיים. לא כולם, אבל חלק ניכר מקבלים משרדים נורא חשובים לנו, לאיכות חיים, לביטחון, לחינוך של ילדי ישראל, והם משתמשים בזה כקרדום לחפור פה. זה איום ונורא, לכן אין להם בעיה לגרור אותנו לעוד בחירות ועוד בחירות ואנחנו באים ואנחנו יודעים מה אנחנו רוצים. אנחנו באים לעבוד עבור מדינת ישראל".

בנט סיפר על התובנה שהבליחה בו בזמן שכיהן כמנכ"ל מועצת יש"ע והתנהל מאבק נגד הריסת שכונת היובל בעלי וחרשה בגוש טלמונים, "אמרתי לעצמי 'אני לא מאמין, כמה אנרגיה וקמפיין ופרסום ולוביסטים בשביל בג"ץ אחד. אבל יש כאלה עוד עשרות בדרך. אז מה זה יעזור? צריך לטפל בעניין מהשורש'. ואז היה מעין רגע של אאוריקה, שחייבים את משרד המשפטים. זה היה ב-2010. וב-2015 עם הכוח הפוליטי הלא ענק שהיה לי עמדתי מול נתניהו ואמרתי 'אני דורש את משרד המשפטים' ושקד באה והיא שינתה את זה.

''אנחנו רואים היום את שאריות הבג"צים, אבל היא שינתה את תשובות המדינה לבג"ץ. היא מינתה 300 שופטים בכל הערכאות, כולל בג"ץ, שופטים עם תודעה לאומית, תודעה שמרנית, פתאום בג"ץ - פעם ראשונה מזה 40 שנה - פוסק בחלק מהעתירות 'זה לא ענייננו'. איזה משפט יפה זה. זה לא בג"ץ, זה הממשלה תכריע. משפטים שלא היו.

''זה סוג הפעולה שאנחנו עושים בימינה. אנחנו באים ומשנים את כל המגרש, לא משחקים טקטית אלא הולכים אסטרטגית על השינויים''.

בנט הסביר מדוע הוא 'אובססיבי' כלשונו לסוגיית הפרנסה, "מאשימים אותי 'מה פרנסה פרנסה? מה נהיה?' אני מודה. עם ישראל היום, חלק ניכר במצוקה של חרדה קיומית, עוד מעט החל"ת נגמר ואף אחד לא מטפל בזה, והעובדה שדווקא אנחנו עם הכיפה על הראש, באים ואומרים 'הנני' ומתייצבים ודואגים לכל ישראל, זה הדבר הכי קדוש בעולם. לדאוג ללחם זה דבר מקודש. מנהיג בעם ישראל, קודם כל תדאג ללחם".

בנט סיפר כיצד במהלך הימים שקדמו לגירוש מגוש קטיף בזמן שהציבור הדתי נאבק לביטול ההתנתקות, בתי הקפה במרכז היו מלאים והחיים התנהלו "כאילו כלום". בנט המשיך: "הנתק הזה, זה מה שהרג אותי. היינו לבד, אם היום הציונות הדתית תתייצב בראש לדאוג לעם ישראל ברגע המצוקה של עם ישראל, שזה פרנסה ולחם, הם יהיו איתנו. בסוף הא בהא תליה. זה לא או או".

בנט הזכיר את שאירע בבחירות 2009 עם האיחוד הלאומי, אז השיג הימין 61 מנדטים ובכל זאת נתניהו העדיף להקים ממשלה בה כיהן אהוד ברק כשר ביטחון, "הבטיח והבטיח ולא קיים, אז די לקנות את הלוקשים".

"החלום שלי הוא ממשלת ימין אבל גם ממשלת ריפוי. אני לא רוצה לרמוס אף אחד כמו שלא אהבתי שרמסו אותנו באוסלו, וכינו אותנו פרופלורים וקוגלגר. לגיטימי להוביל בדמוקרטיה את המדיניות שלך, אבל הזלזול במתיישבים, אני זוכר את העלבון עד היום. אז גם כשאנחנו מממשים את הערכים שלנו לא צריך לדרוס. הצוות שלי מסיירת מטכ"ל חצי מהם שמאלנים. הם פחות אוהבים את המדינה ממני? לא".

בנט המשיך: ''אנחנו צריכים לחיות ביחד ואנחנו נחיה ביחד בדרך שאנחנו מובילים אבל לא ביצירת שנאה אלא בחיבור, ואני גאה בזה''.

יו"ר ימינה סיפר על התוכנית הכלכלית של מפלגתו להורדת מיסים ואמר כי העובדה שזוג צעיר לא יכול להרשות לעצמו לרכוש דירה היא מעשה אנטי ציוני וציין כי בזמן כהונת ממשלות הליכוד מחירי הדיור הכפילו את עצמם, "דירה שעלתה מיליון ש"ח לפני 12 שנה, היום עולה 2 מיליון. ורק מדברים מדברים מדברים. בירבור זו לא תוכנית עבודה. לכן, גם כלכלה, גם מערכת המשפט, גם אחדות. בי' בניסן אנחנו נקים ממשלה לאומית טובה אבל חייבים לצאת מהברוך והבור הזה".