טרור אבנים
טרור אבניםצילום: רויטרס

רב"ט ישראל וינר, תלמיד ישיבת ההסדר מעלות המשרת בפלוגת החוד בגדוד דוכיפת, הפגין תעוזה רבה עת שעצר שני מחבלים רכובים על אופנוע.

האירוע החל לפני כשבוע וחצי, כאשר במשך ארבעה ימים רצופים התלוננו תושבים בבנימין על אבנים גדולות שהושלכו לעבר מכוניתם.

האזרחים השונים תיארו שני רוכבי אופנוע לבושים בקפוצ'ון שחור, שהתקרבו למכוניתם ויידו את האבנים. בצה"ל הבינו כי מדובר בחוליית טרור שפועלת באזור ועלולה להגיע לכדי פגיעה בנפש וכן היה חשש כבר שמדובר בפיילוט לקראת דברים חמורים עוד יותר כמו פיגועי ירי.

בצה"ל החליטו להציב מארב על מנת לתפוס את המחבלים 'על חם'. כאשר זיהתה פלוגת החוד בדוכיפת את האופנוע המדובר, יצא רב"ט ישראל וינר מתוך השיח שבו התחבא, דרך את הנשק וקרא להם לעצור. משלא נשמעו וניסו לעקוף, קפץ וינר על הקטנוע, הפיל אותם, והצליח לעצור את השניים, שנתפסו עם אבנים רבות בכיסם שהיו מיועדות לזרוק על רכבי התושבים שבאזור.

ראש ישיבת ההסדר במעלות הרב יהושע ויצמן אמר: "מדובר בהוכחה נוספת לכך שתלמידי ישיבת ההסדר זוכים לעשות שירות משמעותי, להגיע להישגים גבוהים ולהציל חיי אדם. אנחנו רוצים לברך את התלמידים שלנו שפעלו ללא דופי והפגינו אומץ לב בעצירת המחבלים. אין לנו ספק שחיי אדם רבים ניצלו בזכות התושייה הזאת".

רמ"ט איגוד ישיבות ההסדר אורי פינסקי הוסיף: "חיילי שירות ההסדר מוכיחים פעם אחר פעם שהשילוב בין ספרא לסיפה לא רק שלא פוגע בלחימה שלהם, אלא דווקא עוזר להם להוביל ולהגיע למצוינות גם בצבא. תלמידים אלו מצטרפים לעוד עשרות אלפי תלמידים ובוגרים שלוקחים ולקחו חלק בשמירה על ביטחונם של אזרחי מדינת ישראל ומנעו שפיכות דמים רבה".