תצפית צופיה
תצפית צופיהצילום: יחצ

הגליל העליון עכשיו בשיא יופיו.האביב כבר כאן ומטעי הפרי בעמק החולה החלו לפרוח. עצי השקד, הנקטרינה והאפרסק, בצבעי הלבן והוורוד הרך וורוד עז פוקסיה. הנחלים זורמים בשצף והירוק, ירוק מאוד.

רשות ניקוז ונחלים כינרת ממליצה על טיול אביבי בגליל העליון לבילוי של מים ופריחות (מותר רק להצטלם, לא לקטוף, כל פרח על העץ סופו להיות פרי). ארזו סלסלת פיקניק וסעו ברכב הפרטי על כביש 90 ובכבישים הקטנים יותר אל תוך הטבע, פשוט לגמוע את היופי.

מומלץ לטייל בנחלים השופעים מים: הדישון, הדן, הבניאס ושניר, בהם מסלולי הליכה מסומנים, מרהיבים ביופיים בעונה זו וכן לאורך התעלות המערביות של הירדן וביקור במפלי הטחנה והתנור השוצפים, היוצרים בריכות מים בתחתיתם, הסמוכים למטולה.

ביסוד המעלה- סעו עד גשר החמישה, משם ניתן לנסוע בכבישי עפר לאורך תעלת הירדן השופעת מים, בדרך מטעי הפרי הפורחים וגם עגורים המסתובבים באופן חופשי בין העצים תרים אחרי המזון. ניתן לבקר בשמורת החולה (בתשלום) או באגמון החולה ולהיפרד מהעגורים אשר בעוד כשבועיים ינדדו מכאן. באתר אינדי פארק במפגש התעלות בירדן שפע של פעילויות לכל המשפחה (בתשלום).

משם מומלץ לנסוע בכביש 90 עד מטולה למצפה דדו בהר צפייה, להאזין למערכת השמע הקולית האוטומטית על ההיסטוריה והגיאוגרפיה של האזור, לצפות על הבופור וכפרי דרום לבנון: כילא, קליעה, מרג' עיון, אל חיאם ובקעת עיון. מאחוריהם הרי הלבנון, החרמון המושלג ורמת הגולן ולמרגלות המצפה מטולה ושכונותיה.

מהמצפה ניתן לראות גם את צפון עמק החולה, רכס הרי נפתלי, כפר גלעדי ותל-חי, את ערוץ הכניסה למפל התנור ואת התל התנ"כי, אבל בית מעכה, שם פורח כעת האירוס הנצרתי היפיפה. גם במטעי הפרי במטולה החלו לפרוח מטעי הפרי (בעיקר אפרסק, שזיף ונקטרינה) בצבעי ורוד ולבן מרהיבים ביופיים.

אם נהייתם רעבים, קיימות שלל מסעדות נפלאות במגוון סגנונות, במטולה עצמה ובאזור גן הצפון (מול מעין ברוך).

לפרטים נוספים ומסלולי טיול באזור הכינרת והגליל- www.kineret.org.il