הנשיא ריבלין בברליןלע"מ

נשיא המדינה ראובן ריבלין והרמטכ"ל רא"ל אביב כוכבי נפגשו היום (שלישי) בברלין עם נשיא גרמניה פרנק-ואלטר שטיינמאייר.

שטיינמאייר אמר לריבלין: ''ארה"ב של ביידן מתאימה מחדש את מדיניותו במזרח התיכון. הנשיא ריבלין הסביר לי את הדאגות של ישראל לגבי איראן. אנחנו שותפים לישראל בכל הנוגע לרצון למנוע מאיראן נשק גרעיני. מדיניות הלחץ המקסימלי של ממשל טראמפ לא פתרה את הבעיה והקצינה את העמדות של איראן''.

נשיא גרמניה סיפר: "נדבר בארוחת הערב על המצב בישראל. ישראל במערכת בחירות רביעית תוך שנתיים''.

שטיינמאייר שיבח את ההצלחה הישראלית במאבק בקורונה: "אנחנו יכולים ללמוד מכם הרבה. ברכות על מבצע החיסונים המוצלח שהובלתם בישראל. טוב שאתם משתפים פעולה עם הפלסטינים ושכניכם במאבק במגיפה והעברת החיסונים".

הנשיא ריבלין אמר למקבילו הגרמני: ''אני גאה ומתרגש להיות כאן בברלין ולהרגיש בין ידידים. בצעירותי כסטודנט נוכחתי בהפגנות מול בית הנשיא בירושלים כשהגיע השגריר של גרמניה לישראל מאז קיבלתי את כתבי האמנה והגעתי לנאום פה בברלין שמחוייבת לזיכרון וחקר השואה.

"גיליתי מנהיגות בגרמניה ששומרת על הקהילה היהודית כאן ונאבקת באנטישמיות בכל צורה. גרמניה מגלה מחוייבות לביטחונה של מדינת ישראל ולשמירת היציבות במזרח התיכון".

ריבלין אמר כי ''יש מפנה פוטנציאלי ביחסי הכוחות במזרח התיכון לאור החתימה על הסכמי אברהם. אבל איראן מאיימת על היציבות באזור. על הקהילה הבינלאומית כולה לעמוד נגד תכנית הגרעין האיראנית''.

בהתייחסו להחלטת בית הדין הבינלאומי בהאג לפתוח בחקירה נגד מדינת ישראל בחשד לביצוע פשעי מלחמה, הדגיש הנשיא כי מדינת ישראל רואה בחומרה רבה את החלטת התובעת ואמר כי עבורנו מדובר בהחלטה שערורייתית.

הנשיא הודה למקבילו על עמידתה של גרמניה לצד מדינת ישראל מול החלטת בית הדין ואמר: ״מדינת ישראל היא מדינה חזקה, יהודית ודמוקרטית, שגם יודעת להגן על עצמה וגם לחקור את עצמה במקרה הצורך,״ אמר הנשיא והדגיש בפני עמיתו הגרמני כי ״אנו גאים בחיילנו, בנינו ובנותינו, נכדינו ונכדותינו. הם שומרים עלינו נגד אויבינו ואנחנו נשמור עליהם מפני ההחלטה הזו.״ עוד הוסיף הנשיא כי מדינת ישראל לא תקבל את הטענות נגד מימוש זכותה וחובתה, להגן על אזרחיה.

''אני מודה לגרמניה על הפעולות להשבת השבויים, החיילים והאזרחים שמוחזקים בשבי החמאס. נעשה כל מאמץ עד שבנינו יחזרו הביתה'', הבטיח הנשיא ריבלין.