חיסון לקורונה
חיסון לקורונהצילום: רויטרס

בהצהרה שפירסמה חברת מודרנה נמסר כי השלבים המתקדמים של החיסון לקורונה עבור תינוקות וילדים עד גיל 11 יצא לדרך, כאשר בשבועות הקרובים יחוסנו 6750 תינוקות וילדים בארה"ב ובקנדה על מנת לבדוק האם החיסון מותאם גם לגילאים צעירים במיוחד.

על פי דוברת מודרנה, קולין הוסיי, השלב השני והשלישי של המחקר החדש כבר יצא לדרך, אך היא סירבה לנקוב במספר התינוקות והילדים שכבר קיבלו את מנת החיסון הראשונה לקורונה.

"מחקר זה יסייע לנו להעריך את הפוטנציאל הבטיחותי והחיסוני של החיסון הפוטנציאלי לנגיף הקורונה בקרב אוכלוסייה צעירה וחשובה זו" אמר מנכ"ל מודרנה, סטפן באנסל.

במסגרת השלב השני והשלישי של הניסוי, יקבלו תינוקות בגילאי שישה חודשים עד שנה שתי מנות חיסון נפרדות בכמות של 25, 50 או 100 מיקרוגרם, שינתנו להם בהפרש של 28 ימים.

ילדים בגילאי שנתיים עד 11 יקבלו גם הם שתי מנות חיסון בהפרש של 28 ימים, כאשר הכמות תהיה 50 או 100 מיקרוגרם. בחלק השני של הניסוי יוזרקו לילדים בקבוצת הניסוי חיסוני פלסבו, ומעדני מודרנה יעקבו אחרי הילדים במשך 12 החודשים הקרובים על מנת לבדוק את יעילות החיסונים בקבוצת הגיל הצעירה במיוחד.

במחקר נפרד שמבצעת מודרנה בימים אלו, היא בודקת את יעילות החיסון בקרב ילדים בגילאי 12 עד 17, כאשר ההערכה היא כי עד חודשי הקיץ כבר יתקבלו כל הנתונים על מידת יעילות החיסון בקבוצת הגיל הצעירה הזו. כיום מאושרים החיסונים של מודרנה וג'ונסון אנד ג'ונסון לשימוש בקרב מבוגרים מגיל 18 ומעלה, בעוד החיסון של פייזר מאושר לשימוש בגילאי 16 ומעלה.

גם פייזר הודיעה כי היא מבצעת ניסוי ביעילות החיסון בקרב תינוקות וילדים צעירים, כאשר חברת ג'ונסון אנד ג'ונסון מתכוונת לבדוק את יעילות החיסון שלה בגילאי 12 עד 18.