נפתלי בנט
נפתלי בנטצילום: Yonatan Sindel/Flash90

יו"ר מפלגת ימינה נפתלי בנט רמז בריאיון למהדורה המרכזית כי יפעל להקמת ממשלת ימין יחד עם נתניהו וסער.

"אני לא משתעבד ל'רק לא ביבי', לא משתעבד ל'רק ביבי'. אני משתעבד רק לדבר אחד, לוקח את המנדטים שהציבור ייתן לי כדי לא ללכת לבחירות חמישיות. המשמעות של בחירות חמישיות הן שביבי ומירי רגב ישמחו כי היא עדיין תמשיך להיות שרה, עד גיל 80 היא תהיה שרה".

"לא ראשות ממשלה זה האירוע אלא להקים פה ממשלה שהיא ימין, שהיא רחבה, יציבה ובאה לעבוד. היום הממשלה לא מתפקדת".

בנט חזר והצהיר שלא יישב בממשלה תחת לפיד וכינה את ההתקפות של נתניהו נגדו – "ספין". לדבריו, "ביבי מסתובב כל השבוע ואומר 'בנט יקים ממשלת שמאל'. אז אני אגיד לך דבר מעניין, קודם כל אני איש ימין ויש 80 מנדטים בימין ו-30 בשמאל, אז ברור שאני אשב רק בממשלה שבראשה עומד ימין, ולפיד הוא ראש אגף השמאל עם 30 מנדטים. לכן אני עומד מאחורי זה שאני לא אשב במפלגה תחת לפיד. אמרתי את זה כבר אלף פעם וביבי מגלגל את הספין".

כשנשאל כיצד הוא מתכנן להקים ממשלת ימין, אמר יו"ר ימינה כי הוא מתכוון להיות "המבוגר האחראי יום אחרי הבחירות". בנט אמר כי הוא "הולך לקחת את הניצים... אני הולך להגיד 'חבר'ה אנחנו מקימים ממשלה ימנית', אנחנו מוכנים שיהיו שותפים שהם בעד מדינה יהודית ודמוקרטית ומעבירים את הורדת המסים".

"בתפקיד הורדת אנשים מהסולמות זה התפקיד שלי", הבהיר בנט. "לא משנה מה אני אעשה, אם כל אחד יעמוד בהבטחות שלו אז לא תהיה ממשלה. לכן אני אבוא גם לגדעון ואני אגיד לו 'אני מבין מה אתה אומר – בוא תצטרף. בוא נייצר ממשלה רחבה'. בסוף הציבור יחליט".