עמית סגל
עמית סגלצילום: Olivier Fitoussi/Flash90

הפרשן הפוליטי של חדשות 12, עמית סגל, אמר הערב (רביעי) כי זהותו של ראש הממשלה הבא תיקבע כאשר יתברר אם בצלאל סמוטריץ' ומפלגת הציונות הדתית עברו את אחוז החסימה.

''השאלה הזאת מתכנסת במהירות לאדם שנקרא בצלאל סמוטריץ', שהסקרים מנבאים לו ארבעה מנדטים, יש כאלה שמנבאים יותר, ארבעה זה האזור המסוכן. אם סמוטריץ' לא עובר נתניהו לא יכול להרכיב ממשלה וקמה ממשלה חלופית", אמר סגל.

אתמול התארח סמוטריץ' באולפן ערוץ 7 ואמר כי ימליץ לנשיא המדינה להטיל על בנימין נתניהו את מלאכת הרכבת הממשלה, לא לפני שיחתים אותו "על קווי יסוד של ממשלה ימנית עם כל המפלגות מהמחנה הלאומי. לפני ההסכם עודפים אני החתמתי את נתניהו שלא יישב עם אף מפלגה אחרת".

סמוטריץ' הבהיר כי לא יצטרף לקואליציה שלא כוללת בתוכה את הליכוד והחרדים. "חד משמעית. ביבי זה לא העניין או הח"כים החרדים. זה מיליון מצביעים ימניים, מסורתיים, פריפריאלים. הם השותפים הטבעיים שלנו לתיקון מדינת ישראל", אמר.

"אני לא בונה על ההתחייבות של נתניהו. אני בונה על לוח השחמט שפרוש לפניי שאני יודע לקרוא אותו ומבין שלנתניהו אין חלופות ולכן ילך לממשלה ימנית, כל ממשלה אחרת תהיה ממשלה רעה עם נזקים נוראיים על מדינת ישראל'', הוסיף יו"ר מפלגת הציונות הדתית.