ג'ק נוכח פה כל הזמן
ג'ק נוכח פה כל הזמןצילום: דוברות

בטקס מרגש שהתקיים בקרית ארבע נקרא מעון יום של ארגון "נשי חרות" בישוב על שמו של ג'ק קופפר ז"ל.

קופפר, יו"ר הליכוד העולמי לשעבר, היה מגדולי התומכים והנדבנים של המעון מרגע שהוקם ב-1986, כאחד המעונות הראשונים בשכונת גבעת החרסינה (רמת ממרא). המעון קרוי זה מכבר על שם הוריו, דב ומניה קופפר ז"ל, ועתה, חודשיים לאחר שנפטר, הונצח גם שמו שלו לצדם.

בטקס נחשף לוח הזיכרון עליו נכתב "מר ג'ק קופפר ז"ל, ידיד אמת לקרית ארבע חברון, פעל ללא הרף למען הריבונות על כל חלקי ארץ ישראל".

בין הנוכחים בטקס, אלמנתו קטי ובנותיו נילי (קופפר) נאהורי וג'ואנה קופפר-לוי, ראש המועצה המקומית קרית ארבע חברון אליהו ליבמן, מנכ"ל ארגון נשי חרות בישראל יעל שמרגד, יו"ר הארגון ד"ר ליאת מורג, חברות הנהלת הארגון, אהרן דומב "דומפה" ומנהלת המעון לאה חסנו סיגבקר.

קופפר ז"ל היה בית"רי גאה כל חייו. בין התפקידים הציבוריים השונים שמילא, יו"ר חזית הסטודנטים בצרפת, יו"ר תנועת חרות בצרפת, יו"ר הליכוד בצרפת, יו"ר עמותת הפיתוח של קרית ארבע חברון, יו"ר הליכוד העולמי, חבר הנהלת ההסתדרות הציונית, ובתפקידו האחרון ראש המחלקה (בהסתדרות הציונית) לפעילות ציונית בתפוצות ולדוברי צרפתית. לצד זאת עסק במסחר, והשלים תארים אקדמאים בכלכלה, מנהל עסקים, מדע המדינה ומשפטים.

מנכ"ל ארגון נשי חרות יעל שמרגד הודתה בחום לבני המשפחה, וסיפרה כיצד תמיד ללא יוצא מן הכלל מצאה אוזן קשבת אצל קופפר לצורכי המעון והילדים. דומב סיפר כי קופפר "רצה תמיד שהשם 'חרות' יהיה בקרית ארבע. הוא אמר 'אני אאסוף כסף ממרבית העם', זה לא היה רק מתורמים כבדים, 'כדי שיהיה להם חלק במעון בקריה לטובת חינוך ילדים, והמעון יישא את שם חרות'".

"זה לא מקרי שאבא אימץ את המעון כאן", אמרה בתו של קופפר, נילי, "דור ההמשך של העם היהודי היה מאוד חשוב לו. עוד בצרפת היה מופיע פעם אחר פעם בפני צעירי בית"ר, סטודנטים ואחרים. זה היה ידוע שאם קוראים לו, הוא היה מסוגל לעזוב הכל ברגע, ולנסוע קילומטרים כדי לדבר עם צעירים יהודים. לתרום למעון של ילדים חברון זה כבר היה בשבילו החיבור המושלם, מתוך המודעות העמוקה שלו לכך שחברון היא המקור לזכות העם היהודי על ארץ ישראל כולה".

"מבחינתי", סיכם דומב, "ג'ק נמצא פה, לא צריך שלטים, הוא נוכח פה כל הזמן".

ראש המועצה המקומית קרית ארבע חברון אליהו ליבמן אמר כי ג׳ק היה ידיד אמת של ההתיישבות בכלל ושל קרית ארבע חברון בפרט. "קרית ארבע חברון הייתה חלק מרכזי מהחיים שלו, ההחלטה להנציח אותו דווקא במקום הומה ילדים הייתה קלה מאוד, ג׳ק היה איש שכולו שמחת חיים וכולו צמיחה והתחדשות. כמו הילדים הללו, נשמח לארח בקרית ארבע את משפחתו של ג׳ק ושידעו שיש לנו פינה חמה אליהם לעולמי עד".

בסוף האירוע נעמדו כל הנוכחים ושרו באופן מרגש מאוד את שיר בית"ר. "כמו שאבא היה רוצה", אמרה נילי בתו.