חדר השליטה באולפן חדשות 2 בנווה אילן. ארכיון
חדר השליטה באולפן חדשות 2 בנווה אילן. ארכיוןצילום: Isaac Harari/Flash90

מועצת הרשות השנייה החליטה היום (רביעי) על מינוי של דירקטורים חדשים מטעמה לחברות 'חדשות 12' ו'חדשות 13' המפוקחות על ידה.

על פי "חוק הרשות השנייה לטלויזיה ורדיו", מועצת הרשות תמנה 40% מחברי הדירקטוריון של חברות החדשות המפוקחות על ידה.

על פי החלטת מועצת הרשות השנייה מונו היום שלושה חברי דירקטוריון חדשים ל'חדשות 12', ושלושה אחרים לדירקטוריון 'חדשות 13'. בסך הכל בכל חברת חדשות ישנם כיום ארבעה נציגי הרשות השנייה.

לדירקטוריון 'חדשות 12' מונו כדירקטורים מטעם הרשות השנייה: גיל סלומון, איריס פיין ואסתי אפלבאום.

לדירקטוריון 'חדשות 13' מונו כדירקטורים מטעם הרשות השנייה: יפעת בן חי שגב, אברהם נתן ואייל דה פאו

בחודשים האחרונים פרסמה הרשות השנייה קול קורא למציאת מועמדים לתפקידים הללו. למעלה מ-300 פניות של מועמדים ומועמדות הגיעו אל הרשות השנייה, ומתוכם נבחרו 15 מומלצים, אשר עומדים בדרישות החוק וכשירים להתמנות כדירקטורים מטעם הרשות.

יובהר, כי דרישות החוק באשר לניסיון המועמדים הן קשיחות ומחמירות ביותר, וזאת בשים לב לכך שחוק הרשות השנייה מחיל על המועמדים את דרישת הניסיון החלה על מינוי יושב ראש דירקטוריון בחברה ממשלתית ולא את דרישת הניסיון החלה על דירקטור מן השורה בחברה ממשלתית.

עוד יצוין, כי חוות הדעת המשפטית עסקה אך ורק בבחינה משפטית של עמידת המועמדים בתנאי הכשירות שנקבעו על פי הוראות החוק לעניין מינויים לתפקיד דירקטור מטעם הרשות ב'חדשות 12' ו'חדשות 13' והובהר כי אין באמור בה כדי ללמד על כך שקיים דופי בכישוריהם של המועמדים, או כי אלה לא היו מסוגלים למלא את התפקיד המבוקש, אלמלא נקבעו לכך תנאי הכשירות האמורים בהוראות החוק.

יו"ר מועצת הרשות השנייה, עו"ד יוליה שמאלוב ברקוביץ', אמרה: "אני מברכת את המועמדים שנבחרו מטעם הרשות לדירקטוריונים של חברות החדשות. אני משוכנעת שבכוחם לתרום לתקשורת מגוונת, אמינה, וערכית, אשר מייצגת את כל הקולות בחברה הישראלית".

"אני מבקשת להודות לחברי מועצת הרשות השנייה: ד"ר דליה זליקוביץ, ד"ר מיכל שפירא, ד"ר אודליה מינס, עו"ד ליאור גלבוע, מר יצחק בורבא, גב' מרה סנבטו, גב' יוכי פלר, גב' סוהיר נאחס, מר שפיק עאבד, שעשו עבודה מאומצת והשקיעו את כל מרצם, על-מנת לבחור את המועמדים המתאימים ביותר לחברות החדשות", כך עו"ד יוליה שמאלוב ברקוביץ'.