בצלאל סמוטריץ'
בצלאל סמוטריץ'צילום: דוברות

יושב ראש מפלגת הציונות הדתית, בצלאל סמוטריץ׳, אומר הערב בראיון לערוץ בשפה הערבית מרשת ערוצי i24NEWS כי מפלגתו לא תשב בממשלה אחת עם המפלגות הערביות.

לדבריו, "מדינת ישראל היא מדינה יהודית ודמוקרטית. אלה שתי ההגדרות הבסיסיות שמגדירות את המגרש הדמוקרטי שבתוכו אנחנו משחקים. מי שמקבל על עצמו את ההגדרה של המגרש יכול להיות שחקן לגיטימי בתוך המגרש. מי שכופר בשני החלקים האלה לא יכול להיות שותף לגיטימי".

"לצערי הרב, ההנהגה של ערביי ישראל, אני לא אומר שאלה כל הערבים, ההנהגה הפוליטית של ערביי ישראל כופרת נכון להיום בשני המרכיבים האלה: כופרת במדינה היהודית. הם לא מוכנים לקבל את זה שמדינת ישראל היא מדינה יהודית. הם תומכים בגרועים שבאויבנו, בין אם זה חיזבאללה, איראן, וחמאס בעזה. הם גם לא מקבלים את המדינה הדמוקרטית מכיוון שמי שתומך בטרור, באלימות ועולה לרגל לבקר מחבלים שרוצצו גולגולות של ילדים אחרי שהם משתחררים מהכלא הישראלי, אז הוא גם לא מקבל דמוקרטיה כי בדמוקרטיה אין אלימות", מוסיף סמוטריץ'.

"אני מחכה ליום שערביי ישראל יבחרו לעצמם הנהגה שתקבל, כמו שהדרוזים במדינת ישראל מקבלים, שישראל היא מדינה יהודית והם רוצים לחיות בה כאזרחים שווי זכויות וחובות וזה מצוין. הנהגה שתקבל את ישראל כמדינה יהודית. הנהגה שתסתייג, ותגנה ולא תזדהה חס וחלילה עם טרור ואלימות אז הם בוודאי יהיו שותפים לגיטימיים. כל עוד הנהגת ערביי ישראל לא מקבלת את ישראל לא יהודית ולא דמוקרטית, היא הופכת את השולחן, היא לא מקבלת את התנאים של המשחק. הם לא יכולים להיות שותפים לגיטימיים בשום ממשלה", אמר.

סמוטריץ' נשאל אם ישב בממשלה שתיתמך על ידי מנסור עבאס ומפלגתו רע"מ. "אני לא אהיה שותף לממשלה כזאת בשום פנים ואופן. אין הבדל לעניין מה שאמרתי קודם בין מנסור עבאס לאיימן עודה. גם מנסור עבאס לא מקבל את מדינת ישראל כמדינה יהודית. לצערי, גם מנסור עבאס והתנועה האסלאמית שהוא בא ממנה, עלה לרגל לא פעם, לא פעמיים ולא שלוש, כדי להפוך את המחבלים האלה לשאהידים וגיבוריי תרבות".

"אני לא יודע מה העמדות שלו ואני לא יודע אם אני חולק אותן או לא. אני יודע שיש דת אמיתית, הדת היהודית, שהיא דת של שלום ודת של אהבה, ודת של סובלנות וקבלה. אגב דת שלא מבקשת להפוך את כולם ליהודים, בסך הכל מבקשת את זכותה לחיות בהתאם לאמונתה. ויש דת, לצערי הרב, של אלימות, של טרור, של ג׳יהאד, זאת הדת שמנסור עבאס מייצג. אין לי שום קשר אליה, גם אם לשתי הדתות האלה קוראים ׳דת׳, זה ממש לא אותו הדבר", סיכם.