הנשיא ריבלין במהלך נאומו
הנשיא ריבלין במהלך נאומוצילום: מארק ניימן, לע"מ

טיסת LY372 של חברת אל על ועליה פמליית נשיא המדינה, ראובן ריבלין והרמטכ"ל אביב כוכבי נחתה בפריז.

השניים צפויים להיפגש עם נשיא צרפת, עמנואל מקרון בארמון האילזה בפריז. בתום הפגישה צפויים השניים לשוב לישראל.

במהלך טיסתו לפריז שוחח הנשיא ריבלין עם העיתונאים במטוס והתייחס לסיום תפקידו כנשיא הצפוי ב-10 ביולי, "אחרי העשירי ביולי אהיה הנשיא העשירי של מדינת ישראל והנשיא לשעבר. אדם צעיר שכל עתידו לפניו".

"אני אתייעץ עם הנכדים מה עליי לעשות. אשאר בירושלים עד סוף חיי ואגור כמו שתמיד חלמתי אל מול חומות העיר העתיקה", סיפר הנשיא

הנשיא סיפר בעצב כי מכר את דירתו בשכונת יפה נוף בה גר עם אשתו נחמה ז"ל. (הדירה נמכרה שבוע שעבר)

בעניין בחירתו של הנשיא הבא אמר ריבלין, " אני בטוח שהנשיאה או הנשיא הבא יהיו ראויים להחליף אותי". הנשיא ריבלין צפוי עוד טרם עזיבתו את התפקיד לצאת לביקור מדיני נוסף בארה"ב ובמדינות נוספות באירופה.

הנשיא התייחס גם ליחס למבצע החיסונים בישראל, נושא שעלה בכל פגישותיו, "בכל מקום שאנחנו באים מדינת ישראל מקבלת תשבחות שגובלות בסופרלטיבים על היכולת של המדינה שלנו לעמוד במאבק מול הקורונה, וכמובן כשמשבחים את מדינת ישראל משבחים את מנהיגי מדינת ישראל שהצליחו להביא למצב כזה שהחברה בישראל יכלה להתארגן וש- 60% מהחברה בישראל מחוסנת".

ריבלין סיפר כי גם בכירים מאוד בגרמניה ובאוסטריה טרם חוסנו, "הם מעריכים את השיטה הישראלית בה החברה בחרה קודם כל לחסן את אלו שברי סיכון, המבוגרים וכל אותם אנשים אשר הם בסיכון בגלל ניתוחים בעבר או מצב בריאותי. הנה התברר שהמערכת החברתית בישראל מאורגנת כאשר לכל אזרח בישראל יש 200 מטר ללכת לקופת החולים שלו. הם כמובן משבחים את ממשלת ישראל וראש ממשלת ישראל על היכולת להעמיד בפני החברה בישראל את החיסונים. והתהילה שיוצאת למדינת ישראל על המאבק בקורונה מהווה היום דוגמה בעולם".