שר הבריאות יולי אדלשטיין
שר הבריאות יולי אדלשטייןועידת ישראל 2030

שר הבריאות יולי אדלשטיין תקף היום (חמישי) במילים חריפות את החלטת בג"ץ שמנעה את המשך ההגבלות על כניסת ישראלים למדינה, וכינה אותה "חסרת אחריות".

במהלך אירוע הצדעה לצוותים הרפואיים שנערך בבית החולים איכילוב הזהיר השר אדלשטיין מהמחשבה שלפיה מגיפת הקורונה הסתיימה סופית.

"אני חושב שעדיין לא כדאי לפרוק את העול לגמרי", טען השר, "אנחנו כאן מול אויב מאוד מאוד רציני ולא כדאי לתת יד לאווירה הזו שהכל נגמר, רק חגיגה, זה משפיע".

אדלשטיין ציין כי האווירה שלפיה המגיפה מאחורינו השפיעה גם על שופטי בג"ץ בפסיקה שהביאה לפתיחת השמיים באופן מוחלט החל מיום ראשון.

"צר לי לומר לכם אבל גם אתמול בג"ץ נתן לזה ביטוי בהחלטה חסרת האחריות על פתיחה טוטאלית של גבולות מדינת ישראל, מי שרוצה נכנס, מי שרוצה יוצא. זה מנוגד לאינטרס הציבורי, אנחנו עדיין לא שם", אמר השר.

אתמול קבע בית המשפט העליון כי התקנה הקובעת מכסה של 3,000 נוסעים נכנסים ביום ותקנת היציאה והכניסה הדורשת אישור ועדת חריגים טרם יציאה מישראל עבור מי שאינם מחוסנים או מחלימים – אינן חוקתיות.

השופטים החליטו שלא ניתן יהיה להאריך את תוקפן של הגבלות אלה במתכונתן הנוכחית לאחר פקיעתן ב-20 במרץ 2021.

פרויקטור הקורונה, פרופ' נחמן אש, אמר בתגובה כי ההחלטה שהתקבלה מעוררת דאגה, מכיוון שתאפשר כניסת תחלואה רבה ווריאנטים מסוכנים לישראל. ''עשינו צעדים רבים כדי למנוע זאת וחבל שכעת אנו מציבים בסיכון את נתוני התחלואה המעודדים. החלטת בג"צ עלולה לקרב את מדינת ישראל לגל תחלואה גבוה דווקא עכשיו''.