ליל הסדר
ליל הסדרNati Shohat/Flash 90

מנכ"ל משרד הבריאות פרופסור חזי לוי אמר היום (חמישי) בתדרוך לעיתונאים כי ניתן יהיה לחגוג את ליל הסדר עד 20 איש בבית ו-50 בחוץ.

על חג הפסח אמר "באשר לפסח עצמו תהיינה הוראות לגבי תפילה והתגודדות בתפילה. ליל הסדר עצמו ייחגג בבית עם 20 אנשים ועם 50 אנשים מחוץ לבית.

אנחנו מתקרבים גם לרמדאן ולפסחא. אנחנו מגבשים מתווה גם לגבי התפילה ברמדאן וגם לארוחות תום הצום ולהתקהלות המשפחתית. אולי נזכור לא רק את יציאת מצרים אלא גם את יציאת הקורונה”.

פרופסור לוי הוסיף כי נמשכת הירידה בתחלואה. מקדם ההדבקה עומד על 0.68. על פסיקת בג"ץ בנוגע לנתב"ג אמר מנכ"ל משרד הבריאות כי "כעובדי ציבור ואזרחים אנחנו מכבדים את ההחלטה ונמלא אותה, על אף שאנחנו חושבים שיש בה סכנות להדבקות וריאנטים".

סוכנות התרופות האירופית פרסמה את מסקנותיה לאחר בדיקת הקשר האפשרי בין החיסון של אסטרה-זניקה להיווצרות קרישי הדם. לפי הודעת הסוכנות, לא נמצא קשר בין החיסון של אסטרה-זניקה לסיכון מוגבר לסבול מקרישי דם שעלולים להוביל למוות. גם ארגון הבריאות העולמי קרא למדינות העולם להמשיך ולהשתמש בחיסון של אסטרה-זניקה ללא חשש.

מנהלת סוכנות התרופות האירופית, אמר קוק, סיפרה כי ועדת הבטיחות של הארגון חקרה את הקשר האפשרי בין קרישי הדם לחיסון של אסטרה-זניקה "והגיעה למסקנה מדעית ברורה ולא מצאה קשר בין החיסון לעלייה במקרי קרישי הדם".

עם זאת, היא הוסיפה אזהרה וסיפרה כי החקירה של סוכנות התרופות האירופית חשפה מספר קטן של מקרים נדירים ויוצאי דופן של קרישי דם קשים מאוד ועדיין לא ניתן לשלול בביטחון מוחלט ובוודאות קשר בין החיסון למקרים האלו. "סוכנות התרופות האירופית עדיין אינה יכולה לשלול קשר מוחלט בין המקרים האלו של קרישי הדם לחיסון, ולכן אנו ממליצים להעלות את המודעות לסיכונים האפשריים ולוודא שהם נכללים במידע על המוצר", אמרה קוק.

גם ארגון הבריאות העולמי פירסם הודעה בה דחק במדינות העולם לא לעצור את השימוש בחיסון של אסטרה-זניקה, וטען כי "היתרונות של החיסון עולים על הסיכונים שלו".

הארגון אמור לפרסם מחר (שישי) את מסקנותיו מבדיקה עצמאית שביצע בנוגע לקשר האפשרי בין החיסון של אסטרה-זניקה לקרישי הדם שהתגלו במספר מדינות.

מרבית מדינות אירופה משתמשות בחיסון של אסטרה-זניקה, הנחשב כזול משמעותית מהחיסונים האחרים ובעל יכולת אחסון קלה יותר שאינה דורשת טמפרטורות נמוכות במיוחד.