האזור בו היתה אמורה להיות מוקמת המשרפה
האזור בו היתה אמורה להיות מוקמת המשרפהצילום: דוברות בנימין

המדינה הגישה הערב (ה') הודעה לבג"ץ, שלפיה בשל התנגדויות שהועלו על-ידי השרה להגנת הסביבה גילה גמליאל, ונוכח אסטרטגית הפסולת החדשה של המשרד להגנת הסביבה, הוסכם על ראש הממשלה, השרה להגנת הסביבה ושר האוצר כי בכוונתם לפעול לביטול הקמת מתקן "השומרוני הטוב", וכתוצאה מכך גם המכרז לא יתקיים במתכונתו הנוכחית.

השרה להגנת הסביבה, גילה גמליאל: "אנחנו ממשיכים לקדם את הטיפול הסביבתי בפסולת בישראל. יחד עם ראש הממשלה נתניהו ושר האוצר כ"ץ נפעל לביטול הקמת מתקן 'השומרוני הטוב'. אסטרטגיית הפסולת החדשה תביא להפחתה דרמטית בהטמנת הפסולת במדינת ישראל באמצעות עידוד מיחזור והפרדה במקור".

הצעד מגיע אחרי מאבק של למעלה משנה שהוביל ראש מועצת בנימין ישראל גנץ יחד עם נציגי התושבים במטה המאבק. יחד איתם פעלו עיריית מעלה אדומים בראשות בני כשריאל שכולם קבלו על כך שהמתקן לא עומד באמות מידה נאותים ומזיק לבריאות.

ראש המועצה האזורית בנימין ישראל גנץ כתב הערב לתושבי גוש אדומים: "יגעת ומצאת תאמין. זהו רגע של סיפוק גדול עבורי על שהצלחנו ברוך השם בעזרתכם לקיים את ההבטחה ולשמור על בריאות התושבים והילדים ועל פנינת גוש אדומים.

''אני מבקש להודות לראש הממשלה נתניהו, ולשרה לאיכות הסביבה גילה גמליאל שהבטיחו וקיימו. תודה גם לחברי ראש עיריית מעלה אדומים בני כשריאל שפעל לוודא כי לא יוקם מתקן שיזהם את בריאות הציבור. תודה גם למטה המאבק על ההובלה והשותפות בפעילות לאורך כל הדרך. נמשיך לעקוב ולוודא שהעניין יוכרע כך בפועל", הוסיף גנץ.

עמותת ירוק עכשיו, שהיתה בחזית המאבק נגד הקמת משרפת הפסולת במישור אדומים, בירכה: "תושבי מעלה אדומים ומישור אדומים, יהודים וערבים כאחד, יכולים לנשום הערב לרווחה, תרתי משמע. אנו מברכים את ראש הממשלה נתניהו ואת השרה גילה גמליאל על ההחלטה המתבקשת והצודקת- הזכות לנשום אוויר נקי, ועל ביטול המפגע הסביבתי".