המשלחת של צה"ל בגינאה המשוונית
המשלחת של צה"ל בגינאה המשווניתצילום: דובר צה"ל

נמשלחת הסיוע ההומניטרי של צה״ל ברפובליקת גינאה המישוונית, שבה היום (ו׳) ארצה.

בעוזבם את העיר באטה במדינה, סיפקו חיל הרפואה ומשרד הבריאות לגינאה המשוונית שתי טונות של ציוד רפואי.

כאות הוקרה לפעילות 67 חברי המשלחת הישראלית, העניק נשיא גינאה למשלחת את עיטור הכבוד ״אביר גינאה המשוונית״.

במהלך שבעת ימי הפעילות של המשלחת, פעלו כוחות חיל הרפואה בשלושת בתי החולים בעיר והפעילו מרפאות ניידות לכפרים בפאתיה, תוך שהעניקו סיוע רפואי ל-725 מטופלים, וביצעו 92 ניתוחים והליכים רפואיים מצילי חיים.

במקביל פעלו כוחות החילוץ וההדרכה של פיקוד העורף במיפוי מבנים מסוכנים וטיפלו בנפלים. המשלחת גיבשה המלצות מקצועיות לשיפור המענה הרפואי בעיר, לבינוי המוסדות הרפואיים ולשדרוגם.

בנוסף, ערכה המשלחת הדרכת התנהלות והתמודדות עם אירוע רב-נפגעים לצוותים בשלושת בתי החולים המקומיים, זאת במקביל לפגישות שנערכו עם ארגוני סיוע מקומיים, במטרה לקדם חזרה לשגרה.

המשלחת הובילה את התיאום אל מול המשלחות הזרות האחרות בגינאה וארגוני הסיוע הבינלאומיים, לרבות עם ארגון הבריאות העולמי וסוכנות האו״ם לתיאום סיוע באזורי אסון. בנוסף, תכללה את המאמצים בשיתוף פעולה אל מול בכירי הממשל המקומי.

המשלחת, בפיקודו של סגן קצין הרפואה הראשי, אלוף-משנה ד״ר נעם פינק, מנתה בין היתר 55 רופאים, רופאות, אחים, אחיות ופראמדיקים מחיל הרפואה ותשעה נציגי חטיבת החילוץ וההדרכה, ביניהם מהנדסים ומומחי סיוע אזרחי, בשירות סדיר ומילואים.

מפקד המשלחת, סגן קצין הרפואה הראשי, אלוף-משנה ד״ר פינק: ״משלחת הסיוע מימשה את ייעודה - הצלת חיים. אנו גאים לעמוד לצידה של ידידתנו, גינאה המישוונית וייצגנו בכבוד את מדינת ישראל״.

סגן מפקד המשלחת, מפקד חטיבת החילוץ וההדרכה אלוף-משנה שלומי בן מוחה: ״משלחת זו מצטרפת ליציאת משלחות רבות של מומחי פיקוד העורף למדינות שונות כחלק מהמאמץ להציל חיים ולשקם את המרחב האזרחי בהתאם לנדרש״.