איציק תורג'מן
איציק תורג'מןצילום: דובר צה"ל

פורום הלוגיסטיקה הלאומי בראשות ראש אגף הטכנולוגיה והלוגיסטיקה בצה''ל, אלוף איציק תורג'מן, התכנס השבוע במרכז ההובלה בבית נבאללה, במטרה ליצור ולחזק שיתופי פעולה בין החברות הממשלתיות לאגף הטכנולוגיה והלוגיסטיקה.

שיתוף הפעולה הוא קריטי להגברת המוכנות הכוללת למלחמה שתפגוש גם את המרחב האזרחי ותיעזר בו. תפקידה של חטיבת הלוגיסטיקה הינו לדאוג לבניין מחנות קבע ובסיסים, לציוד, לשינוע החיילים ויחידות הצבא, תשתית בריאותית, תזונת החיילים, אחזקה ודלק לצי הרכב המנהלתי והקרבי של צה"ל, בשגרה וגם בחירום.

הפגישה התקיימה בהשתתפות רח"ט לוגיסטיקה תא"ל פיני בן מויאל, מפקדת מרכז ההספקה תא"ל מירב בריקמן, ראש החטיבה הטכנולוגית ליבשה תא"ל טל אהרון, ובכירי החברות הממשלתיות הגדולות בישראל.

צילום: דובר צה"ל
צילום: דובר צה"ל

אל האירוע נשלחו נציגים מארגונים ממשלתיים רבים כמו משטרת ישראל, שב"ס, שב"כ, כבאות והצלה, חברת חשמל, מד"א, נתיבי ישראל ועוד. כל האנשים הרלוונטיים בעת חירום במדינת ישראל התקבצו בחדר אחד, והחלו שיח משותף על תפעול אירועים לוגיסטיים מורכבים בשעת חירום.

״החשיבות של הפורום הזה היא עצומה, יחד נוכל ליצור הזדמנויות לשיתופי פעולה, להוביל יחד מהלכי התייעלות ולאחד עבודה עם המשק בפן הלוגיסטי. זה יוביל לחיזוק של כלל הארגונים שלוקחים חלק פעיל בפורום, ויוביל את המטרה המשותפת שלנו - הגברת מוכנות צה"ל למערכה הבאה, ומוכנות הארגונים השותפים לתרחישי חירום", אמר אל"ם אבי גולן, רמ"ח תו"ם באט"ל.

בפורום הוצגו מרחבי הפוטנציאל לשיתופי פעולה בתחומי הרשת הלוגיסטית שמוביל אגף הטכנולוגיה והלוגיסטיקה, הכוללים בין היתר רכש ציוד חדשני, הובלה ושינוע של תספוקת, אחסנה, ייצור והכשרות כח אדם בתחומי הלוגיסטיקה - דבר אשר ייטיב את עבודת כלל החברות דרך למידת עמיתים.

ראש אט״ל, אלוף איציק תורג׳מן, סיפר: ״הקמנו יחדיו פורום שיש לו מחויבות לאומית בקידום תהליכים ובמימוש הזדמנויות לצמיחה, על ידי שותפות אמיתית. קיימת פה הדדיות, הושטת יד, רעיונות פורצי דרך ואנשים שקמים בבוקר כדי לעשות שינוי. השינויים שהצלחנו להוביל יחדיו, החלו מצעדים קטנים אשר הובילו לשיתופי פעולה גדולים, ואני מאמין כי נמשיך לקדם גם בעתיד, את המחויבות העומדת לנגד עיננו. הערכתי הרבה על המפגש הנוכחי ועל המעורבות של כלל הגופים".

במסגרת הפורום סוכם על המשך פעילות בצוותי עבודה משולבים של כלל החברות בהובלת אט"ל, במטרה לקדם ולחזק את שיתופי הפעולה הביטחוניים והלוגיסטיים בשגרה כדי לשפר את המוכנות לחירום.